Jultråden 2019

ÄNTLIGEN! Nu är den här! På allmän begäran. 🎄
Jag kan inte hålla mig längre! Jag har räknat ut att det är 85 dagar kvar till första advent. Alltså, 12 veckor och en dag, om jag räknar rätt. Alldeles för långt för att börja räkna ner och göra en jultråd, tänker ni. Men 2019 kommer bli den bästa och mest storartade julen i mannaminne, så här gäller det att vara bra förberedd! Jag vet nämligen flera av er som redan bokat julbord, så jag är inte den enda med framförhållning. (Och det kan vara så att de i Vad gör vi-trådarna ska få slippa mitt jul-pepp-spammande..)

Om ni, liksom jag, har svårt att hålla era julkänslor inne redan nu så är ni välkomna! Somliga vet att detta är min första jul med eget hus så från min sida finns det mycket pepp men lite kunskap/erfarenhet. Därför uppmuntras alla julrelaterade planer; recept, DIY-idéer, nyinköp, musiktips, etc.

Ni som känner er som Grinchen för att det startas en jultråd i september undanbedes, vänligt men bestämt. Det är bara att skrolla vidare tills ni har kommit längre fram i kalendern och julkänslorna infinner sig - då är ni hjärtligt (och juligt!) välkomna!

Jag har iaf börjat baka igenom julbaksrecept och beställt broderier med julmotiv = jag kan behöva tre månaders förberedelse.

För första gången på många år är jag sugen på julpynta. Blir julstjärnor och hyacinter ( konstgjorda blommor) och juleljus.
 
Whoopsie, jag har visst börjat läsa jul-böcker... 😍
 

Bifogade filer

  • 20191012_123509.jpg
    20191012_123509.jpg
    227,6 KB · Visningar: 14
Och köpt kaki 😍 Mums! De är jul för mig. Hittade i affärn i torsdags, dagen innan hade jag sagt till min kompis att jag längtade efter det! Inte smakat än dock, de ligger och mognar på sig...
 

Bifogade filer

  • 20191012_123645.jpg
    20191012_123645.jpg
    163,8 KB · Visningar: 13
Jag har beställt the Body shops lilla kalender. Hoppas på mycket badskum för vi ska få ett badkar. 😍

Köpt en bamsekalender till dottern och första julklappen, en kaffeservis med Bamsetryck. Min dotter älskar bamse. 😁
 
Ska köpa gardiner och vill ha något mysigt och juligt, så jag funderar på mörkgröna :) Vill undvika rött så gott det går i inredningen. Mina "julfärger" blir nog grön och guld 🎄
 
Om någon känner sig eller vill känna sig nördigt julig och bli underhållad :D
The Night Before Critmas - Ett D&D spel mellan ett gäng roliga röstskådespelare som handlar om några eh.. unika tomtenissar och ett mysterium där Tomten har försvunnit..! Knäpp och rolig :love:
Obs, på talad engelska och textad engelska.

Minnesvärt citat: "You're a fool Klaus! We can't compete with Amazon!"
 
Nu är jag klar med julklapparna för iår! Både skönt och lite läskigt, skulle vara tråkigt om någon av personerna gick och skaffade just det jag köpt, men samtidigt tror jag inte det. Känner mig väldigt nöjd ändå, ingenting har köpts för köpandets skull utan det har blivit hemgjort, ätbart eller efterfrågat :D Känner mig väldigt väldigt sugen på jul nu!
 
Nu är jag klar med julklapparna för iår! Både skönt och lite läskigt, skulle vara tråkigt om någon av personerna gick och skaffade just det jag köpt, men samtidigt tror jag inte det. Känner mig väldigt nöjd ändå, ingenting har köpts för köpandets skull utan det har blivit hemgjort, ätbart eller efterfrågat :D Känner mig väldigt väldigt sugen på jul nu!

Visst är det skönt att vara klar!? :)

Jag räknar också mig själv som klar, dom jag inte köpt något till kommer som sagt få lunch/fika/middag eller nåt sånt :). Eller inte mammas sambo, men han får nog lotter typ.
 
Nu har jag läst det här ordet så många gånger att jag måste fråga.. Lusseblobbar - är det ett annat ord för lussekatter/lussebullar bara eller är det något annat? :)

Tror det är min uppfinning. Jag fick aldrig till snygga flätor med jämnt fördelade russin (russinen är poängen med saffransbröd enligt min mening) så jag började göra runda blobbar innehållande maximalt med russin :D De är inte vackra men goda :d

Edit:
24177477_160218441254357_962630543311110144_n.jpg

Tada! :rofl:
 
Tror det är min uppfinning. Jag fick aldrig till snygga flätor med jämnt fördelade russin (russinen är poängen med saffransbröd enligt min mening) så jag började göra runda blobbar innehållande maximalt med russin :D De är inte vackra men goda :d

Edit:
24177477_160218441254357_962630543311110144_n.jpg

Tada! :rofl:
Jag tycker de var fina :)

Avskyr dock russin så jag föredrar katterna där det bara finns två stycken man enkelt kan pilla bort :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp