Jultråden 2019

slingan är väl 1,5 km lång så där är många stilar att titta på. Jag föredrar traditionella julröda och gröna, kan dock uppskatta detta lite naturliga/lummiga
 

Bifogade filer

  • 74664516_800819620370932_7685205138461425664_n.jpg
    74664516_800819620370932_7685205138461425664_n.jpg
    404,7 KB · Visningar: 67
Vad är det för ställe?
Ursprungligen var det nog bara en plantskola men nu har de stora säsongsinspirerade utställningar, störst är julen. Massor av julpynt att köpa förstås, samt en rätt stor avdelning med småskaliga och roliga matvaror, lite inredning, ett fik osv. Växter, djurprylar och säkert ännu mer saker som jag glömt. Vellingeblomman heter det, om det inte nämnts tidigare. Väl värt en utflykt, men tjockt med folk på helgerna såklart.
 
@Hyacinth du borde planera in ett besök 😍 Pyntet man kan köpa är liksom "inrett" som en stig (1.5 km nu på julen väl) så himla fint! Älskar deras Påskby på vårkanten också! Och Halloween har de en mörk tunnel med hemskheter i som också är väldigt välgjord. Det går ju såklart ut på konsumtion men det är också himla mysiga utställningar liksom. Inte bara prylar prydligt sorterade i fack i raka hyllor sas.
 
@Hyacinth du borde planera in ett besök 😍 Pyntet man kan köpa är liksom "inrett" som en stig (1.5 km nu på julen väl) så himla fint! Älskar deras Påskby på vårkanten också! Och Halloween har de en mörk tunnel med hemskheter i som också är väldigt välgjord. Det går ju såklart ut på konsumtion men det är också himla mysiga utställningar liksom. Inte bara prylar prydligt sorterade i fack i raka hyllor sas.
Det tog 1,5 meter in i halloweengången innan jag fick bära 4-åringen :D lite läskigare än vi räknat med, men stort plus för att de hade en utgång mitt i där det gick att smita ut!
 
Nu har jag köpt en julklapp till, hundträningslektioner åt min mamma :D (Av en super bukare som ställde så snällt upp :love:) Fick göra en lapp själv, med en teckning på av vovven, och plastade in den på jobbet :angel::D
20191106_104707.jpg

Texten blev inte så skarp som jag hoppades men den duger för ändamålet!
 
Jag bakade lussekatter och saffransbullar med vit choklad i helgen. :d Smakade bara, resten åkte in i frysen. Mannen har också köpt pepparkaksglass som ligger i frysen och väntar. Han har strikt förbud mot inmundigande av julgotte eller uppsättande av julpynt före första advent eller första december (vilket som infaller först). :p Det är väl bra egentligen, så man är riktigt pepp när det väl sker. :D Avsmakning av lussekatt var på nåder...

Dock får man ju göra annat i andra hus så jag har också druckit lite julmust redan och ätit någon pepparkaka. :angel:

Vi ska nog till Gekås i helgen så då kommer det säkert följa med något juligt hem, liksom julklappar till barnen.
Det bästa är när vi sätter upp slingan i verandan. Vi har ingen utebelysning just nu och bor mitt på landet så det är kolsvart ute, med slingan uppe lyser det upp jättemycket. :D I år ska vi nog också få upp en sån där fin belysning till flaggstången, och sätta upp en utegran med belysning i. Älskar julmys!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp