Jultråden 2019

Äntligen :d :d!!
20191109_122012.jpg
 
Åh vad ni postar tröjor, jag som försöker att inte haka på den trenden pga onödigt plagg större delen av året :arghh: :D

Funderar på en Deadpool-tröja men om någon vet var det finns tröjor med typ Ghostface, Jigsaw, Freddy Krueger osv så säg till!

Mvh Föll för grupptrycket
Du tänker på det på fel sätt, visst, plagget är kanske inte nödvändigt under hela året MEN kan användas i många år framöver under julen!!

Edit, och de ni beställt kan ni använda under hela december tänker jag? :D
 
Du tänker på det på fel sätt, visst, plagget är kanske inte nödvändigt under hela året MEN kan användas i många år framöver under julen!!

Edit, och de ni beställt kan ni använda under hela december tänker jag? :D

håller med, min jultröja har jag haft i kanske fem år och jag invigde (heter det så,skulle vilja skriva inveg haha) den 1/11, det snöade så fick julfeeling!
 
Förlåt mig lite på det första paketet pepparkakor jag köpte. Min mage tål inte pepparkakor i någon större mängd så har fått göra ett uppehåll. Köpte en liten julgran i trä med belysning häromdagen som man kan ha i fönstret så jag har redan satt den där för jag tycker det är så mörkt den här tiden. Har också tagit fram några små figurer med LED-lampor som växlar mellan olika färger och satt i fönstret. Är så mysigt.
 
Du tänker på det på fel sätt, visst, plagget är kanske inte nödvändigt under hela året MEN kan användas i många år framöver under julen!!

Edit, och de ni beställt kan ni använda under hela december tänker jag? :D

Jajamen, de kommer användas flitigt från första advent till nyårsafton, förhoppningsvis många år framöver :D

Visst har du en hel samling tröjor redan?
 
Jajamen, de kommer användas flitigt från första advent till nyårsafton, förhoppningsvis många år framöver :D

Visst har du en hel samling tröjor redan?
Försöker övertala min pojkvän om att han åtminstone behöver en julpyjamas, men han verkar fast i tankesättet att man bara använder den en gång per år?? Jag har använt mina julpyjamasbyxor nästan dagligen i två år vid det här laget. :D

Och jodå, har några stycken! Som kommer till användning varje december. Har dock ingen med anknytning till film/musik/populärkultur som jag gillar. Så blev svårt sugen på något i den här stilen.
joy-to-the-world-sweatshirt-p3471-13396_medium.jpg
 
Vi var igår ute och valde ut den gran som ska få äran att bli årets julgran :love: Har inte firat jul med riktig gran på kanske 12 år så det är efterlängtat! :bump:

Lägger ut en trevare här angående mjuk pepparkaka: min mormor bakade en fantastisk mjuk pepparkaka. Den var väldigt mörk, väldigt saftig, ibland nästan kletig i mitten och det var lingon i den. När jag googlat på recept hittar jag aldrig någon kaka som ser ut som den, de är alla för torra och bleka för att kunna vara samma. Är det någon som känner igen den beskrivningen och har ett recept? :D
 
@EmmaBovary Stort habegär på den där!

Jag kände att det var lika bra att gå all in med en riktigt galen, fegar jag med svart och snygg så får det inte samma effekt på jobbet :p
 
Nu har jag druckit årets första glögg. Det blev den alkoholfria från Plura och den var tyvärr inget vidare.

Längtar lite tills man får sätta upp adventsstjärnorna, det blir så ljust och trevligt tycker jag.

Snö har vi också fått en hel del i helgen. Det började i fredags och det var "spännande" att köra hem från jobbet med sommardäck :nailbiting: fick hjälp av pappa att byta på lördagen och var tvungen att åka en relativt lång omväg hem till dem (drygt dubbla sträckan) eftersom det helt enkelt inte gick från andra hållet då det är uppförsbacke.

Hade tänkt baka i helgen också men på ICA var pepparkakskryddorna slut och jag blev tydligen så tjurig av det att jag bara sket i det, så kan det vara.
 
Noterade att det fanns julig handtvål på Ica, så knep en Apple & Cinnamon :love: Har även införskaffat ett lack från Depends vinterkollektion, lacket i fråga heter Xmas at Skeppsbron och är rysligt vackert (även om det kanske inte är så juligt egentligen). Så jag är på gång känner jag!
 
Är det någon som har testat SavGlöd från Savhuset, Åre?? Den låter lite spännande, tycker jag..... Systembolaget Nr 34128.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp