Jultråden 2019

Men hallå, hur är det möjligt att bara ha en favorit? Min playlist har närmre 200 låtar och över 100 är "favoriter" :p

Christmas lights -Coldplay
White wine in the sun - Tim Minchin
Thank God it's Christmas - Queen
The seasons' upon us - Dropkick Murphys
Holiday song - She Wants Revenge
Oh holy Night - Apocalyptica
Salva Nos - Mediæval Bæbes
A Christmas duel - The Hives & Cindy Lauper
Silver Bells - She & Him
Christmas was better in the 80's - The Futureheads
Merry Christmas (I don't want to fight tonight) - Ramones
Oi to the world! - No Doubt
Christmas wrapping - Summer Camp
X-M@$ - Corey Taylor :D
 
Många jullåtar som jag inte har hört! Det kanske blir en ny lista för mig i år!

Själv har jag en på gränsen till osund förkärlek till a capella och lyssnar mycket på Pentatonix julalbum den här årstiden. Om jag var tvungen att välja så hade jag nog valt Grown Up Christmas List.
 
Gud senaste dagarna har julkänslorna krypit på rejält! Jag är glad för att förra året var jag inte alls peppad eller sugen på julen men detta år känns det äntligen ”som vanligt” igen.
Vill helst börja julpynta och julbaka IDAG. Men håller mig till dagarna innan första advent...

Har bestämt att jag och en kompis ska gå på julmarknad i stan i början på december. Jag har aldrig varit på Skansens julmarknad och är lite sugen, framförallt eftersom de julpyntar i de gamla husen och man kan få lite inblick i julfirande från förr. Någon som varit där? Är det för mycket folk eller går det bra? Julmarknaden verkar bara vara på helgerna men husen är pyntade hela veckorna vad jag förstår det som.
 
Gud senaste dagarna har julkänslorna krypit på rejält! Jag är glad för att förra året var jag inte alls peppad eller sugen på julen men detta år känns det äntligen ”som vanligt” igen.
Vill helst börja julpynta och julbaka IDAG. Men håller mig till dagarna innan första advent...

Har bestämt att jag och en kompis ska gå på julmarknad i stan i början på december. Jag har aldrig varit på Skansens julmarknad och är lite sugen, framförallt eftersom de julpyntar i de gamla husen och man kan få lite inblick i julfirande från förr. Någon som varit där? Är det för mycket folk eller går det bra? Julmarknaden verkar bara vara på helgerna men husen är pyntade hela veckorna vad jag förstår det som.

Jag var på skansen förra året och ska dit i år igen. Det var inte alls mycket folk förra året men jag tror vi var där ganska tidigt. Själva julmarknaden var väldigt liten tycker jag men det vsr ändå lite mysigt, det fanns öppna eldar man kunde sitta och och värma sig runt och så såldes det ätbart och ickeätbart. Själva husen gick vi aldrig in i så det kan jag inte uttala mig om, men ska göra det iår :)

Personligen känner jag att visst, skansen är ganska dyrt när de har julmarknad men man kan lätt spendera ett antal timmar där. Vi var nog där en halvdag, först på julmarknaden och sen gick vi runt och tittade på djuren. Absolut värt det!
 
Hjäääääälp!
Köpte ett datumljus och en stake. Men de passar inte varandra
15739905310852574346157710176618.jpg


Kan jag rädda på något sätt eller är det bara att köpa ny stake? :cry:
 
Hmm... minns inte om jag frågat tidigare, men är det nån som har tips på nån kul och annorlunda adventsljusstake?
Förra året hade jag topplocket (heter det väl?^^) till min veteranbils motor som ljusstake, men hade velat förnya mig :).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp