Jultråden 2019

Men hallå, hur är det möjligt att bara ha en favorit? Min playlist har närmre 200 låtar och över 100 är "favoriter" :p

Christmas lights -Coldplay
White wine in the sun - Tim Minchin
Thank God it's Christmas - Queen
The seasons' upon us - Dropkick Murphys
Holiday song - She Wants Revenge
Oh holy Night - Apocalyptica
Salva Nos - Mediæval Bæbes
A Christmas duel - The Hives & Cindy Lauper
Silver Bells - She & Him
Christmas was better in the 80's - The Futureheads
Merry Christmas (I don't want to fight tonight) - Ramones
Oi to the world! - No Doubt
Christmas wrapping - Summer Camp
X-M@$ - Corey Taylor :D
Dina ska jag kolla upp senare! :D:up:
 
Ni som bor lite större pyntar ni hela huset? Alla rum?
Även hall, övervåning, verandor mm?

Vi har rätt stort hus. 8 rum o kök plus stor hall. Jag gillar inte överflöd av pynt. Tar fram någon enstaka tomte osv annars är det stjärnor eller stakar i nästan alla fönster. Byter gardiner och dukar i kök och båda vardagsrummen och har eventuellt någon mer prydnad med ljus i på en byrå eller liknande. Ungarna har varsin minigran på sina rum och så har vi stora granen i stora vardagsrummet.
 
Igår var vi och tittade på när de tände julbelysningen på det stora torget i stan :love:

gsq.jpg


Blev kanske lite mer fokus på fyrverkerierna än själva belysningen på just den här bilden, men jag korsar det här torget varenda dag påväg till och från jobbet så det kommer säkert en bättre bild vid senare tillfälle.

Känner mig verkligen redo att påbörja julen på riktigt nu, alltså inte bara tänka på den :D Ska inventera bland våra julsaker ikväll för att se om vi behöver köpa någon ny ljusslinga eller så, och så ska jag äta av risgrynsgröten jag kokade igår :love:
 
Åh nej! Kände mig så duktig och ute i god tid som beställt årets första julklapp i helgen, idag fick jag ett mejl om att produkten inte finns i lager och det är osäkert om den kommer in på några månader :( Vet inte hur jag ska göra, företaget erbjöd sig att testa (edit: resta) varan och jag har inte bestämt hur jag ska göra.

Det får bli Wisby Julbrygd som tröst ikväll.
 
Senast ändrad:
Drack saffrancider i helgen, inspirerad av att den förekommit på bild här på buke! Jag tyckte det var jättegott, som att dricka lussebullar och precis så sött och sliskigt som jag vill ha det :D Min kille tyckte att det smakade som att dricka degen av sagda bullar och var måttligt imponerad. Han verkade däremot lite impad av hur länge jag rapade saffransluktande rapar efteråt :D
 
Var den bra?
(Jag gillar generellt Gotlands Bryggeri men ogillar generellt julöl :p)

Jag tyckte den var lite för modern i smaken så om du inte gillar julöl i vanliga fall så kanske den är något för dig! Riktigt fylliga sorter med en lite "rundare" beska är mer min grej. Obs är absolut inte bra på att recensera öl 😂
 
Fick hem de sista julklapparna jag beställt till ungarna igår. Maken beställde den absolut sista så nu är det klart. Bara till makens brorsdotter och hennes halvbröder kvar nu egentligen. Ska köpa papper och börja packa in snart så det också är klart :)
Fick en snap av min svåger igår som hade tagit fram och tänt ljusstakarna redan 😂
 
Fick hem de sista julklapparna jag beställt till ungarna igår. Maken beställde den absolut sista så nu är det klart. Bara till makens brorsdotter och hennes halvbröder kvar nu egentligen. Ska köpa papper och börja packa in snart så det också är klart :)
Fick en snap av min svåger igår som hade tagit fram och tänt ljusstakarna redan 😂

Sista!? :eek:

Du arrangerar inte kurser i julklappsplanering? :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp