Jultråden 2019

Har omvänt sambon! :banana:
När han kom hem igår utbrast han: ”Shit, så fint du gjort! Det ser ut som ett annat hem!” Flera gånger under kväll sa han saker som ”Vad duktig du är, det är jättemysigt här nu”

Ni måste förstå att detta är mannen som avskyr jul och traditioner. Eller, han påstår det iaf. Jag har haft känslan av att han bara inte kan/orkar/vill fixa det själv pga vet inte var han ska börja, men att han egentligen uppskattar det.
Och som vanligt, så fick jag rätt :angel:

Inser ni vad detta betyder?! Jag har fritt fram att PYNTA MER! För det enda jag egentligen gjort är att jag bytt textiler (gardiner, dukar, handdukar, kuddar), satt upp ljusstakar och köpt några blommor.
Dvs, allt det stora är gjort. Nu börjar det roliga!
Sambon nämnde till och med att vi skulle behöva några julstjärnor. Och julgran såklart.
 
Tips på hur man pyntar spiskransen på en trist öppen spis med vitt tegel? Vill ha hängande girlander men det får absolut inte se tanigt och ensamt ut! Men det finns ju inte såna fluffiga stora girlander som man ser på amerikanska bilder? Vad använder de? Här finns gröna girlander som man ska ha typ i granen, de är alldeles för mesiga. Hade velat ha något som ser ut som naturliga barrgrenar, men äkta grenar funkar ju inte pga barr.
 
Tips på hur man pyntar spiskransen på en trist öppen spis med vitt tegel? Vill ha hängande girlander men det får absolut inte se tanigt och ensamt ut! Men det finns ju inte såna fluffiga stora girlander som man ser på amerikanska bilder? Vad använder de? Här finns gröna girlander som man ska ha typ i granen, de är alldeles för mesiga. Hade velat ha något som ser ut som naturliga barrgrenar, men äkta grenar funkar ju inte pga barr.

Kungsgran barrar inte så mycket om du vill ha riktig gran. Annars skulle jag rekommendera att kolla i affärer som ÖoB, Rusta och liknande. De har jättemycket julpynt nu!!
 
Såg fina glöggkoppar på Indiska :love:
20191128_164151.jpg

Tillhör små skedar också som syns lite i fotot. Tyvärr inget jag behöver dock, men de var fina! Obs, om jag inte minns fel så finns det handtag på dem :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp