Jultråden 2019

Jag saknar fortfarande röda kuddfodral i 65*65. De vanliga är rosa så måste verkligen byta 🤣 Worst case är att köpa mörkgråa. Helst hade jag velat ha röd sammet som gardinerna, ÄLSKAR gardinerna så mycket 😍😍😍

Kollat på Rusta? Jag har för mig att jag har sett där. Eller Mio.

Edit: Mio har iaf i bordeaux.

Edit 2: Linea har två röda nyanser.
 
Senast ändrad:
15751844163547553449658727543261.jpg

Nedräkning har börjat!
 
Kanske - om jag orkar - åker jag till någon loppis imorgon och letar gamla julgransljushållare... Har fått för mig att min gran - förutom en vanlig ljusslinga - också ska ha stearinljus i år :) ! (Som ev tänds en liten stund på julafton...om jag vågar.... :nailbiting: )
Åh, det minns jag att mormor hade i sin gran. Så mysigt :love:
 
Hittade ett bit av mitt absoluta favoritjulklappspapper :love: Men det är nästan slut. Har letat men inte hittat, något bukare som sett det någonstans i år?

IMG_20191201_102247.jpg
 
Det här receptet använder jag, tycker det blir saftigt och gott och såklart lingonsmak :love: Och blek blir den verkligen inte :D

2 ägg
2,5 dl rårörsocker
100 g smör
1,5 dl creme fraiche
1 dl lingon (jag brukar ha färdigköpta rårörda lingon)
3,25 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
2 tsk ingefära
1 tsk kardemumma
2 tsk pepparkakskryddor
2 tsk kanel

Smält smöret. Vispa ägg och socker poröst. Rör ner det smälta smöret, creme fraiche och lingon. Blanda de torra ingredienserna och kryddorna i en skål och rör ner det i smeten. Grädda i 200 grader i ca 30-35 min, stickan ska vara nästan torr när kakan är klar.

Tänkte göra denna ikväll. Men jag vägrar köpa kryddblandningar 🤣

Hur brukar ni blanda pepparkakskryddor?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp