Jultråden 2019

Ogillar jul, men gillar pysslet och dofterna :love:
Håller på torka apelsinskivor också :)
20191203_190611.jpg
 
Årets julkalender var som befarat ingen hit för mig,
Sett tre avsnitt, kanske ser dagens också men sen blir det nog inte så mycket mer.
Den känns plojig, barnslig (prutthumor liksom), bakåtsträvande och väldigt låg nivå på skådespeleriet. Förväntar mig absolut inget Oscarsbidrag liksom, det är ändå en svensk julkalender, men jämfört med förra året var detta riktigt kasst.
Mest arg över mamman som framställs som en hemmafru från 50-talet som sköter allt i hemmet inklusive planering och administrering och inte har en egen personlighet, medan pappan aka jultomten beter sig som ett barn som inte ens kan klä på sig själv.
 
Paketinslagning - Tips på kreativa lösningar sökes!

Jag tycker väldigt mycket om att slå in vackra paket men hade velat minska på mängden papper och snöre som bara kastas. Nu har jag har kört fast på tygband och papplådor, vad mer går att göra som kan återanvändas?
 
Dagens "lucka" i ungarnas kalender som jag gjort säger att vi ska göra egna julkort och posta! Jag har köpt en julig pyssellåda till detta och är orimligt taggad! Nästan så jag överväger att jobba snabbt som attan nu på eftermiddagen och hämta hem ungarna tidigt så vi kan sätta fart :D :banana:
 
Paketinslagning - Tips på kreativa lösningar sökes!

Jag tycker väldigt mycket om att slå in vackra paket men hade velat minska på mängden papper och snöre som bara kastas. Nu har jag har kört fast på tygband och papplådor, vad mer går att göra som kan återanvändas?
Använd tidningspapper om du får hem någon tidningt, tycker det kan bli fint beroende på vad det är för tidning. :p Det är ju papper som redan finns, kan likaväl återanvändas då. Om mottagaren kan elda kan pappret sparas till tändpapper. :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • hjälm till avlångt huvud?
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp