Jultråden 2019

Vi köpte julgran i fredags och passade på att köpa en svindyr julgransfot också, eventuellt var det jag som blev lite för entusiastisk och tänkte att vi kan behöva en riktigt stor fot om vi nån gång i framtiden lyckas hitta ett drömhus med högt i tak så vi kan ha en jättestor gran 😍. Granen vi köpte nu började dock barra redan i bagageluckan på väg hem så känns lite sådär, men fint blev det och den luktar fantastiskt.
Jag som förberett mig på julen sen i typ september börjar nu plötsligt bli stressad över allt jag måste hinna med innan jul, framför allt att hinna NJUTA innan allt är över.

På fredag ska vi ha jul-APT på jobbet med efterföljande after work, jag har lovat att baka lussekatter och tillsammans med ett par kollegor tagit på mig ansvaret att pynta upp lokalen innan. Det riskerar att spåra ur för vi har hittat en två meter hög uppblåsbar tomte som känns absolut nödvändig att ha?!
 
Jag tycker aldrig gardiner behövs :p. Vilket väl är tur för jag äger inget strykjärn och hade inte strykt även om jag haft ett :p.

Just sett dagens avsnitt av julkalendern! Hörde ni vem som var med där på slutet? :p Kul!

Men vilken fin stjärna! :love:
Har du gjort den själv eller finns den att köpa?
 
Vi har inglasad balkong på 8-9 kvm och den har jag pyntat loss tidigare år. I år sitter året-runt slingorna uppe såklart (såna där som ser ut som glödlampor), sen sitter det en färgskiftande slinga draperad på insidan.

Vill egentligen ha upp vår förra gran där ute också men vet inte riktigt var den ska få stå utan att vara ivägen. Vi använder ju balkongen på nyår och sådär och vill kunna gå ut utan att behöva samlas kring granen för att få plats :D fast å andra sidan låter det rätt mysigt.. Kanske att den åker upp imorgon ändå :angel:
 
Vilken är den viktigaste julmaten/julgodiset för er?

För mig är det absolut viktigaste rödbetssallad, risgrynsgröt och k*ttbullar med kryddpeppar i.

Sen kommer nog vörtbröd... och vegoskinka och jul/chai-té vill jag helst också ha...

Och auberginesill, fast det äter jag resten av året också så (det gör jag iofs med gröten också)... Extra bonus är väl typ en pepparkaka och en lussebulle.

När jag åt kött var sylta också viktigt!
 
Vilken är den viktigaste julmaten/julgodiset för er?

För mig är det absolut viktigaste rödbetssallad, risgrynsgröt och k*ttbullar med kryddpeppar i.

Sen kommer nog vörtbröd... och vegoskinka och jul/chai-té vill jag helst också ha...

Och auberginesill, fast det äter jag resten av året också så (det gör jag iofs med gröten också)... Extra bonus är väl typ en pepparkaka och en lussebulle.

När jag åt kött var sylta också viktigt!
Lussekatter o julmust
 
Vilken är den viktigaste julmaten/julgodiset för er?

För mig är det absolut viktigaste rödbetssallad, risgrynsgröt och k*ttbullar med kryddpeppar i.

Sen kommer nog vörtbröd... och vegoskinka och jul/chai-té vill jag helst också ha...

Och auberginesill, fast det äter jag resten av året också så (det gör jag iofs med gröten också)... Extra bonus är väl typ en pepparkaka och en lussebulle.

När jag åt kött var sylta också viktigt!
Prinskorv (det saknade jag på jullunchen idag, det fanns bara köttbullar :cautious:), mammas inlagda sill och julskinkan!

Köttätare som du hör :angel:
 
Vilken är den viktigaste julmaten/julgodiset för er?

För mig är det absolut viktigaste rödbetssallad, risgrynsgröt och k*ttbullar med kryddpeppar i.

Sen kommer nog vörtbröd... och vegoskinka och jul/chai-té vill jag helst också ha...

Och auberginesill, fast det äter jag resten av året också så (det gör jag iofs med gröten också)... Extra bonus är väl typ en pepparkaka och en lussebulle.

När jag åt kött var sylta också viktigt!

Lussekatter, köttbullar och min vegetariska tofusill! Och vörtbröd. Och Mozartkulor.
 
Vi köpte julgran i fredags och passade på att köpa en svindyr julgransfot också, eventuellt var det jag som blev lite för entusiastisk och tänkte att vi kan behöva en riktigt stor fot om vi nån gång i framtiden lyckas hitta ett drömhus med högt i tak så vi kan ha en jättestor gran 😍. Granen vi köpte nu började dock barra redan i bagageluckan på väg hem så känns lite sådär, men fint blev det och den luktar fantastiskt.
Jag som förberett mig på julen sen i typ september börjar nu plötsligt bli stressad över allt jag måste hinna med innan jul, framför allt att hinna NJUTA innan allt är över.

På fredag ska vi ha jul-APT på jobbet med efterföljande after work, jag har lovat att baka lussekatter och tillsammans med ett par kollegor tagit på mig ansvaret att pynta upp lokalen innan. Det riskerar att spåra ur för vi har hittat en två meter hög uppblåsbar tomte som känns absolut nödvändig att ha?!
Hög igenkänningsfaktor på att vara stressad över att hinna NJUTA under årets bästa tid, haha.
 
Beställde lite roliga formar, så nu blev det pepparkaksbak för första gången på mååånga år :)
Inte de snyggaste med goda :p

Och visst är det meningen att man ska äta upp all deg som skalas bort runt pepparkakorna, det var ialla fall så jag gjorde sist jag bakade :angel:

9724DB73-9C3E-4B83-B878-2D405A9877AE.jpeg
 
Vilken är den viktigaste julmaten/julgodiset för er?

För mig är det absolut viktigaste rödbetssallad, risgrynsgröt och k*ttbullar med kryddpeppar i.

Sen kommer nog vörtbröd... och vegoskinka och jul/chai-té vill jag helst också ha...

Och auberginesill, fast det äter jag resten av året också så (det gör jag iofs med gröten också)... Extra bonus är väl typ en pepparkaka och en lussebulle.

När jag åt kött var sylta också viktigt!
Utan tvekan köttbullarna (gör alltid minst tre sorter) och jansson på delad första plats.

Sedan gillar jag sillen också :)
 
Vilken är den viktigaste julmaten/julgodiset för er?

För mig är det absolut viktigaste rödbetssallad, risgrynsgröt och k*ttbullar med kryddpeppar i.

Sen kommer nog vörtbröd... och vegoskinka och jul/chai-té vill jag helst också ha...

Och auberginesill, fast det äter jag resten av året också så (det gör jag iofs med gröten också)... Extra bonus är väl typ en pepparkaka och en lussebulle.

När jag åt kött var sylta också viktigt!
Mandelbollar!
Stekt brysselkål och grönkålsstuvning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp