Jultråden 2019

GardenAngel

Trådstartare
ÄNTLIGEN! Nu är den här! På allmän begäran. 🎄
Jag kan inte hålla mig längre! Jag har räknat ut att det är 85 dagar kvar till första advent. Alltså, 12 veckor och en dag, om jag räknar rätt. Alldeles för långt för att börja räkna ner och göra en jultråd, tänker ni. Men 2019 kommer bli den bästa och mest storartade julen i mannaminne, så här gäller det att vara bra förberedd! Jag vet nämligen flera av er som redan bokat julbord, så jag är inte den enda med framförhållning. (Och det kan vara så att de i Vad gör vi-trådarna ska få slippa mitt jul-pepp-spammande..)

Om ni, liksom jag, har svårt att hålla era julkänslor inne redan nu så är ni välkomna! Somliga vet att detta är min första jul med eget hus så från min sida finns det mycket pepp men lite kunskap/erfarenhet. Därför uppmuntras alla julrelaterade planer; recept, DIY-idéer, nyinköp, musiktips, etc.

Ni som känner er som Grinchen för att det startas en jultråd i september undanbedes, vänligt men bestämt. Det är bara att skrolla vidare tills ni har kommit längre fram i kalendern och julkänslorna infinner sig - då är ni hjärtligt (och juligt!) välkomna!

Jag har iaf börjat baka igenom julbaksrecept och beställt broderier med julmotiv = jag kan behöva tre månaders förberedelse.
 
Jag hade väldigt svårt för julen när jag var liten och det är nog inte förrän nu de senaste jularna jag verkligen har börjat uppskatta högtiden mer och mer.
Förhoppningsvis kan jag tagga ner lite från ”perfekt syndromet” och kommer satsa mer på knutis istället för att göra allt själv från grunden. Jobba under julen och allt ska vara tipp topp. Det blir överdrivet så där får jag jobba lite på det. Finns liksom ingen som har sagt att det ska vara på ett visst sätt utan det kommer inifrån hur jag tänker mig att det perfekta julen ska och bör vara.
 
Jag rekommenderar Brisak (affär) på Värmdö. Deras julavdelning är så himla häftig med massor av saker som man annars har svårt att hitta. Längtar tills dom får upp sina julgrejer 😍

Massa små julbyar t.ex!
36240
 
Jag hade väldigt svårt för julen när jag var liten och det är nog inte förrän nu de senaste jularna jag verkligen har börjat uppskatta högtiden mer och mer.
Förhoppningsvis kan jag tagga ner lite från ”perfekt syndromet” och kommer satsa mer på knutis istället för att göra allt själv från grunden. Jobba under julen och allt ska vara tipp topp. Det blir överdrivet så där får jag jobba lite på det. Finns liksom ingen som har sagt att det ska vara på ett visst sätt utan det kommer inifrån hur jag tänker mig att det perfekta julen ska och bör vara.
Jag har aldrig firat jul sedan jag flyttade hemifrån för blev anti. Äger inte ett endaste julpynt. Sambon är likadan. Så slipper den ”pressen”. Men i år! I år ska det jävlarimig firas! På mitt sätt.

Det är nog därför det tilltalar mig så mycket. Jag får göra precis vad jag vill - mycket eller lite, och ingen behöver tycka något om det.
 
Idag har jag köpt saffran för första gången! Imorgon (eller ikväll om jag blir girig) ska jag testa att göra saffransbullar. Lussekatter är jag inte så glad för, då de ofta är rätt torra och trista, men saffransbullar med mandelmassa och pärlsocker kan nog vara i min smak!
 
Jag har ju gnällt lite över det här med att affärerna börjar med julmat/grejer för tidigt och det gillar jag fortfarande inte, men jag längtar till jul, det gör jag.

Jag brukar alltid börja kolla på julkalendern den första november, så att jag ska hinna se en gammal innan årets börjar. I år blir det nog förra årets "Storm på lugna gatan" jag ser om, den gillade jag!! 😍😍

Jag ser även fram emot rödbetssallad och jul-té!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp