Jultråden 2019

Helt rimligt :up:
En trädgårdsplätt rymmer mycket pynt t.ex
Visa bifogad fil 36341
Jag tänkte mer att jag skulle ta lite inspiration från mina föräldrars grannar... :D

gr.jpg
 
Förberedelserna inför julen är nog bättre än själva julen tycker jag. Alla ljuskällorna och stämningen. Fick en julsång på hjärnan nyligen men försöker vänta till första advent med att göra något drastiskt juligt.
 
Alltså, jobbar du nu? Om du gör det så känner jag att du behöver sprida julkänslan till min man! Så kan vi attackera från två håll!
Nej tyvärr, är hemma med bebis. Men jag kommer i slutet på oktober, då jäklar ska det spelas julmusik var jag än går, och jag ska ta med lussebullar till alla som svär på att de älskar julen 😅 och när jag jobbar civilt ska jag göra det i fula jultröjor!
 
Missade att citatsvara.

Julpåslakan finns numera på fler ställen även till stort täcke, tror jag har två eller tre st. Har köpt dem på Gekås!

Behöver handla julhanddukar I år (badlakan, handdukar, gästhanddukar och badrumsmatta). Inte hittat tidigare så kan bli Hemtex röda, älskar den färgen! Det är något jag verkligen saknar!

Jag förvarar mitt julpynt i förrådet i plastbackar. Det är väldigt många plastbackar....

Är SÅ taggad på julen i år! Flyttade in i min första egna lägenhet i juli och den är så fin, ska bli så kul! Har redan rätt antal adventsljusstakar. Behöver skaffa gardiner (har bara en kort kappa, det är stora fönster i högt i tak här) och kuddfodral (många) då jag skaffat en dagbädd att ha som soffa. Råkade köpa superfina men fel strl på gekås, ska ju ha 65*65. Inte 47 😂 och så fick jag tips här i tråden, har duschdraperi för första gången o det är dessutom med bambumotiv. Inte alls juligt så vill hitta ett med jul 😁

Jag har nog också plats till en liten, äkta, gran 😍 Har redan allt pynt till den dock.... 🙈
 
Jag har blivit så peppad av den här tråden att jag ska gå ut och riva runt i sadelkammaren :sneaky:

Eftersom jag slutade helt med hästar förra året så är det ett on going projekt jag har att konvertera sadelkammaren till sy och pyssel-studio :p
Problemet är bara att jag har så inibänken mycket hästgrejjor kvar...

Men NU vill jag ut och pyssla julpyssel - OCH DET ÄR ERAT FEL!!! :rage:
:D:D
Alltså måste jag sätta fart... och kom på den brilianta idén att packa alla hästgrejjor i lådor tills vidare, så får jag tänka på dom sen :o
Smart va?!

Maken som var så snäll förra året och köpte en liten hobby-färgspruta till mig som inflyttningspresent till pyssel-studion. Och jag har inte använt den än :o
 
Finns det förresten lite "finare" kalendrar som inte består av choklad, kaffe, te, lakrits eller smink och som inte kostar multum? Förutom Triss då. En Trisskalender brukar det bli men jag skulle vilja ha nånting lite roligare i år.
Jag skulle nog gilla Body shops kalender tex, men tyvärr är den på tok för dyr för mig.
 
Bara för det så såg jag precis att Rituals tydligen kör kalendrar... Kan någon vara snäll och göra mig till miljardär? Skulle fan kunna döda för en sån. Speciellt om de stoppar i en massa saltscrub i den :cautious:
 
Missade att citatsvara.

Julpåslakan finns numera på fler ställen även till stort täcke, tror jag har två eller tre st. Har köpt dem på Gekås!

Behöver handla julhanddukar I år (badlakan, handdukar, gästhanddukar och badrumsmatta). Inte hittat tidigare så kan bli Hemtex röda, älskar den färgen! Det är något jag verkligen saknar!

Jag förvarar mitt julpynt i förrådet i plastbackar. Det är väldigt många plastbackar....

Är SÅ taggad på julen i år! Flyttade in i min första egna lägenhet i juli och den är så fin, ska bli så kul! Har redan rätt antal adventsljusstakar. Behöver skaffa gardiner (har bara en kort kappa, det är stora fönster i högt i tak här) och kuddfodral (många) då jag skaffat en dagbädd att ha som soffa. Råkade köpa superfina men fel strl på gekås, ska ju ha 65*65. Inte 47 😂 och så fick jag tips här i tråden, har duschdraperi för första gången o det är dessutom med bambumotiv. Inte alls juligt så vill hitta ett med jul 😁

Jag har nog också plats till en liten, äkta, gran 😍 Har redan allt pynt till den dock.... 🙈
Åh ja kuddfodral till soffan har jag suktat efter i flera år och nu när vi äntligen alls köpa ny soffa... 😍
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp