Jultråden 2019

Jag är egentligen lite av en grinch. Tycker inte om tomtar och grejer och är inte så mycket för själva firandet.

Däremot nu när det börjar bli lite kallare och mörkare så börjar jag längta efter adventsljusstakar och stjärnor som gör tillvaron lite ljusare. Sen älskar jag alla dofter som hör till julen. Apelsiner, nejlikor, pepparkakor och framförallt hyacinter!

Jag är också lite sugen på en kalender men vet inte riktigt vad.. Chokladkalender kan jag inte ha för då äter jag upp allt dag ett. Har haft både från body shop och rituals tidigare men ärligt talat så är det lite för mycket som inte riktigt används i.

Kaffekalender hade jag inte hört tidigare men det kanske vore något. Te dricker jag inte.
 
@GardenAngel Jag hittade din julgran för i år.
70557435_909991729366123_3751099212259917824_n.jpg
 
Alltså kan jag ju inte göra annat än att skratta lite åt er julgalningar :D. Jag gillar julstämning och julmat men är allergisk mot hyacinter samt gillar verkligen inte saffran eller pepparkakor...

Mest gillar jag faktiskt 1:a advent när jag sätter upp de röda köksgardinerna samt tänder ljusstakar i nästan alla fönster. Har minskat ner på julpynt drastiskt år från år så egentligen klär jag numera bara granen kvällen före julafton och that's it.
 
Jag: Visst vill du ha en julkalender i år?
Mannen: ..nej?
Jag: Det vill du visst, det är jättemysigt!!
Mannen: Du vet att du bara kommer få sätta upp tre julsaker, va? En julstjärna, en julgran och en adventsljusstake i fönstret. *tycker han är rolig*
Jag: hmfp. ”Okej”.

36435
 
Den här julen ser jag fram emot. Det blir min dotters första jul, så mysigt!
Jag har idag beställt en julstrumpa med hennes namn broderat. Den ska hängas upp vid öppna spisen :love:

Jag tänkte gå in i tråden bara för att rapportera att jag gjort precis det efter att ha börjat få upp jul-saker i Facebookflödet efter att ha läst denna tråden :laugh: Förutom den öppna spisen (avis!) hade det kunnat vara jag som skrev ditt inlägg!

36436

Jag tog den längst till höger. Blev sugen på en själv också, men det fick räcka med en till dottern för stunden.:love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp