Jultråden 2019

Måste bara visa pappas julklapp som kom idag! Mycket snabbare leverans än jag trodde och så fina :D :love: 100% choklad!

IMG_20191017_103246.jpg
 
Jag ska köpa tre julklappar i år. Tre. Syster har tre barn och de ska få varsin. Helt lagom många tycker jag. Men vad sjutton köper man till barn på 8, 5 och 2 år? Ska fråga syster om de önskar sig något särskilt.
 
Åh vad jag är sugen på julmusik, men vågar inte lyssna riktigt än. Det känns för tidigt, då är jag less innan advent
 
Jag ska köpa tre julklappar i år. Tre. Syster har tre barn och de ska få varsin. Helt lagom många tycker jag. Men vad sjutton köper man till barn på 8, 5 och 2 år? Ska fråga syster om de önskar sig något särskilt.

Jag skulle nog satsat på en aktivitet som du gör tillsammans med dem, antingen var sig eller med alla plus deras föräldrar kanske? :)

Alternativt som du säger fråga din syster! Svårt att veta själv och mycket roligare om det blir nåt de uppskattar förstås :D.
 
936B42DA-2BFF-41BD-BC9D-2E195810B21C.jpeg

Måste bara visa vad jag fick av sonen förra året! :love:
Som tips om nån vill julpyssla lite med barnen, en upp och nervänd barnmatsburk, gör en julig pärlplatta, stryk och limma på den i locket, full med vatten och glitter. Jag ÄÄÄÄLSKAR denna och kommer ta fram den varenda jul!
 
Lego eller böcker är mitt förslag :)

Böcker är bra! Och pyssel tänkte jag. 5-åringen fyller just 5 nu i november så jag tänkte köpa lite pyssel till henne.
Undrar om serier gå hem hos kidsen? Då hade kanske en prenumeration på en tidning varit nåt. Typ 3-6 nummer eller så. Jag älskade Mumin i den åldern, men det kanske inte går hem längre.
 
Böcker är bra! Och pyssel tänkte jag. 5-åringen fyller just 5 nu i november så jag tänkte köpa lite pyssel till henne.
Undrar om serier gå hem hos kidsen? Då hade kanske en prenumeration på en tidning varit nåt. Typ 3-6 nummer eller så. Jag älskade Mumin i den åldern, men det kanske inte går hem längre.

Kalle Anka-tidningen?
 
Alltså det GÅR ju inte att låta bli att längta till julen längre! Jag har försökt (och lyckats rätt bra) att stå emot i flera veckor nu för att det är för tidigt att tänka på jul och lev i nuet och carpe diem och det har inte ens varit Halloween ännu och bla bla bla, men banne mig om det inte är dags att ge upp och bara ge sig hän nu (i tanken alltså, julmusik och sådant får snällt vänta till advent)! :love:

Har precis suttit och spanat på batteridrivna adventsstjärnor eftersom jag har det angenäma problemet att vi har så stora fönster och högt i tak att inga sladdar någonsin når ner tillräckligt långt för att det ska gå att koppla på en förlängningssladd utan att det ser helt tokigt ut.
 
Kalle Anka-tidningen?

Jaa, kanske. Om de gillar Kalle. Får fråga deras mor och far. Den är ju lätt att få tag i om inte annat, och rätt billig också :angel:

Hittade en tidning med Disney-prinsessor. Det passar dottern bra, hon älskar Disney och särskilt prinsessor. Det får det nog bli!
 
Gick in på rusta efter jobbet idag och fick en smäll av julkänslor :love: Jag tycker nästan att det är tråkigt när det är väl julafton för det är förberedelserna som är roligast 😅 Så jag har det som roligast nu!
Fick slå till på några lampor :angel::love:
20191018_194349.jpg

Det var skarpare vitt ljus än vad jag hade tänkt mig men köpte till en timer också :up: suveränt!
Förra året hade jag färglampor på grinden som skymtar till vänster på fotot men jag får se om jag gör samma sak i år 🤔 Det är ju roligt att variera sig!

(Dörren i fråga är den andra ytterdörren och används aldrig, därav fritt fram att pynta :D)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kön kattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp