Jultråden 2019

Var lite bitter över att snön inte kunde vänta ett dygn till innan den kom, jobbar ett pass på extra jobbet inatt nämligen och är ute och kör bil i princip hela natten.. Efter att ha svurit som en borstbindare då jag inte hittade nån snöskrapa i jobbilen så blev humöret undan för undan bättre. Det Är mysigt att köra runt på natten och se hur vitt och fint det är ute (trots kylan och halkan) och stämningen blir ju inte sämre av att det spelas jullåtar på radion 🤶. Det känns helt okej, jag överlever nog sju timmar till 😁.
 
Jag och ena hästen ska vara med på Lussetölt på lördag. Det är en vanlig töltklass, glöggtölt (rida slalom mellan koner med ett glas glögg i ena handen och spilla ut så lite som möjligt, på tid) och maskerad i jultema. Om jag hade kommit på detta tidigare hade jag klätt ut oss till Grinchen :D Men nu är jag inne på antingen att hästen får vara tomtefar med skägg och allt och jag tomtemor eller så är vi båda en gran med glitter och kulor och så har jag en stor stjärna på huvudet. Har inte tid att handla och greja för mycket utan måste vara något som är enkelt att fixa men ändå lite roligt :)
 
Jag ska inte ge bort särskilt många julklappar, men har beställt ett par foton till mormor och mamma som jag ska rama in och ge dem. Om de blir bra vill säga, hoppas det!

Jag beställde dem förra fredagen och det stod att leveranstiden kan bli lite längre än vanligt just nu, men igår fick jag iaf ett mail om att de är på väg och bör komma inom 3-4 arbetsdagar! Jag hoppas jag får dem på torsdag! På fredag direkt efter jobbet ska vi nog åka upp till mormor över helgen och efter det träffar jag henne kanske inte mer före jul... håll tummarna är ni snälla :).

Inga foton ännu... hoppas verkligen att de kommer idag och att de är bra/icke-suddiga!
 
Vilken är den viktigaste julmaten/julgodiset för er?

För mig är det absolut viktigaste rödbetssallad, risgrynsgröt och k*ttbullar med kryddpeppar i.

Sen kommer nog vörtbröd... och vegoskinka och jul/chai-té vill jag helst också ha...

Och auberginesill, fast det äter jag resten av året också så (det gör jag iofs med gröten också)... Extra bonus är väl typ en pepparkaka och en lussebulle.

När jag åt kött var sylta också viktigt!
Rödbetssallad, köttbullar och cornichons är så himla gott ihop.
Skinka med god senap.
Risgrynsgröt.

Lussebullar, julmust, after eight, knäck!
Mörk julöl :d
Ris a la malta med saftsås.

Det är väl typ det jag lever på hela julen. :D
 
Idag är det 2 veckor sen jag fick amaryllisen och jag har inte petat på den med mina svarta fingrar.
Den ser ut att må bra, men jag undrar... jag ska åka bort över helgen och kommer hem sön kväll, bör jag ge den några vattendroppar innan jag åker...? Hittills har jag alltså låtit bli.
 

Bifogade filer

  • 20191212_112923.jpg
    20191212_112923.jpg
    204,5 KB · Visningar: 19
Idag är det 2 veckor sen jag fick amaryllisen och jag har inte petat på den med mina svarta fingrar.
Den ser ut att må bra, men jag undrar... jag ska åka bort över helgen och kommer hem sön kväll, bör jag ge den några vattendroppar innan jag åker...? Hittills har jag alltså låtit bli.
Så länge det bara är lite vatten är det nog lugnt. Jag hade varit restriktiv tills den slår ut med förstår att man blir nojig när man ska bort. :)
 
Idag är det 2 veckor sen jag fick amaryllisen och jag har inte petat på den med mina svarta fingrar.
Den ser ut att må bra, men jag undrar... jag ska åka bort över helgen och kommer hem sön kväll, bör jag ge den några vattendroppar innan jag åker...? Hittills har jag alltså låtit bli.
Ge den lite vatten du, men den kan nog behöva lite stöd. Största problemet med amarylis är att de går av/viker sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp