Jultråden 2019

Sista pyntet uppe :)
IMG_20191212_170208_422.jpg


I helgen ska jag försöka ta julkort med hunden...
Noll julkänsla, som vanligt :D
 
Så länge det bara är lite vatten är det nog lugnt. Jag hade varit restriktiv tills den slår ut med förstår att man blir nojig när man ska bort. :)
Ge den lite vatten du, men den kan nog behöva lite stöd. Största problemet med amarylis är att de går av/viker sig.

Aha, man "ska" alltså försöka vänta med att vattna tills den slår ut?
Åh, ja bra där, stöd kan den behöva! Vill inte komma hem till en avbruten blomma! 😪
 
Jag har varit för lat för att sätta upp julstjärnorna eftersom jag måste ta ner fönsterlampor och de är snurrade runt gardinstången och över dem har jag redan snurrat en ljusslinga och glitter. Gäsp!

Min lösning? Köpa stjärnor som är stora nog för att trä över fönsterlampor! Idag hittade jag äntligen ett par och på halva priset dessutom :sneaky:

Bild på svinstöriga lampor:

IMG_20191210_101723.jpg
 
Vilken är den viktigaste julmaten/julgodiset för er?

För mig är det absolut viktigaste rödbetssallad, risgrynsgröt och k*ttbullar med kryddpeppar i.

Sen kommer nog vörtbröd... och vegoskinka och jul/chai-té vill jag helst också ha...

Och auberginesill, fast det äter jag resten av året också så (det gör jag iofs med gröten också)... Extra bonus är väl typ en pepparkaka och en lussebulle.

När jag åt kött var sylta också viktigt!

Vi har lax som kokat i lite vitt vin å dill i ugnen på julbordet, det e min favorit med något vi kallar Agnetas form som morfar gjorde som måste finnas med, är typ räkor, rom och creme Fraiche. Sen är köttbullar, prinskorv, ost och rödbetssallad viktigt ☺️ har inte hittat prinskorv i Norge men fick ett tips som jag ska undersöka 🤞🎄😋 ska även pröva baka eget vörtbröd i år 😁

Är inte så mycket för dessert men choklad i alla former, nötter och kilovis med clementiner slinker ner ✨🎅
 
Shopping deluxe idag, julklappar till små barn är KUL!!!!, speciellt till mitt eget :angel: men även andras, passar tex på att handla mycket rosa å glitter när det nu är tillfälle och ska ges till små prinsessor :D✨ är egentligen liiite anti det här med rosa till flickor etc men det är ju faktiskt himla fint och dom ska väl få få det dom önskar sig ☺️ har också handlat min egen julklapp från mannen, lovat jag ska bli "överraskad" på julafton :angel:;)🎅
 
Startade precis en tråd för julrim så om någon vill ha hjälp in och skriv där så knåpar jag gärna lite på rim. Nu är det ju trots allt november redan det går fort till jul. Trodde inte det fanns någon tomtesmiley :) men det gjorde det ju fanns ju både tomtefar och tomtemor! 🎅🤶
Hittade inte julrimstråden när jag sökte?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp