Jultråden 2020

Jag längtar efter att tomtarna ska krypa fram ur vrårna, alla juleljusen ska tas fram och julmusiken spelas dygnet runt! Min familj är tokiga i julen! Pyntar väldigt tidigt och det ör bara jag som inte börjat lyssna på julmusik än.
 
Jag längtar efter att tomtarna ska krypa fram ur vrårna, alla juleljusen ska tas fram och julmusiken spelas dygnet runt! Min familj är tokiga i julen! Pyntar väldigt tidigt och det ör bara jag som inte börjat lyssna på julmusik än.
Det låter onekligen som en jultokig familj :D När börjar du pynta?
 
Det låter onekligen som en jultokig familj :D När börjar du pynta?

Jag trycker på bromsen och är numera nöjd om familjen inte börjar förrän i november. Men det har hänt att det spelats julmusik och druckit glögg i början av oktober... en gång t.o.m. i september...

Men jag älskar det jag också! Jag tycker att halloween kan ha passerat först...
 
Jag trycker på bromsen och är numera nöjd om familjen inte börjar förrän i november. Men det har hänt att det spelats julmusik och druckit glögg i början av oktober... en gång t.o.m. i september...

Men jag älskar det jag också! Jag tycker att halloween kan ha passerat först...
November är ändå rimligt! Då måste man ju åtminstone plocka fram och inventera för att se om det behövs något nytt pynt eller så :D

En spellista med julmusik ska jag göra, har en gammal men det behövs en helt ny med bara speciellt utvald musik :up:
 
November är ändå rimligt! Då måste man ju åtminstone plocka fram och inventera för att se om det behövs något nytt pynt eller så :D

En spellista med julmusik ska jag göra, har en gammal men det behövs en helt ny med bara speciellt utvald musik :up:

Vår börjar bli rätt lång... :banana:
 
Jultråd? Det är ju höst! :eek: :D

Jag gillar julen och springa runt i butikerna för att köpa julklappar (undrar hur det blir detta året dock?). En jul kom någon i familjen med förslag att vi skulle skippa julklappar för alla var ju vuxna ... Det har nog aldrig blivit så tyst i rummet! Men det godkändes och vi testade, och det var den absolut tråkigaste julen vi haft. Det finns en charm i att köpa/öppna julklappar, och se andra göra det. Vuxen eller inte.

Nu kör vi med julklappar igen, tack och lov.
 
Igår hade de ställt fram massa pepparkakor och julmust på synliga ställen i Stora Coop-butiken närmast mig :D
(Jag köpte inget, håller mig till första advent).

Däremot blev jag väldigt besviken över att det inte blir några julmarknader varken på Skansen eller i Gamla Stan som jag brukar gå på. Jag förstår ju självklart varför men barnet inom mig blev ändå lite ledsen. Tycker det brukar ge bra julstämning.
 
Igår hade de ställt fram massa pepparkakor och julmust på synliga ställen i Stora Coop-butiken närmast mig :D
(Jag köpte inget, håller mig till första advent).

Däremot blev jag väldigt besviken över att det inte blir några julmarknader varken på Skansen eller i Gamla Stan som jag brukar gå på. Jag förstår ju självklart varför men barnet inom mig blev ändå lite ledsen. Tycker det brukar ge bra julstämning.
Jag hade också gärna gått på julmarknad, tråkigt att det inte blir något men självklart är det bra att det är inställt med tanke på läget.
 
Jag har i flera år egentligen velat ha ljusslingor, både inne och ute men inte kommit mig för att fixa det. Men i år ska det banne mig bli av! Det är ju så himla fint och mysigt! Vi har några såna med bollar men jag vill ha små tindrande ljus typ :D

Finns det några vettiga batteridrivna för utomhusbruk eller är det sladd som gäller där?
 
Misstänkte det :down: Men drar man liksom en sladd in under dörren eller hur gör folk? Vi har el i förrådet också men det behövs en lååång sladd då...
Jag kommer att ha en slinga i balkonglåda utanför fönstret. Den lilla tunna sladden kan man dra in och ändå stänga fönstret.
 
Jag kommer att ha en slinga i balkonglåda utanför fönstret. Den lilla tunna sladden kan man dra in och ändå stänga fönstret.
Jag kanske kan lyckas fixa något utanför dörren ändå, hoppas! Får spana efter ljusslingor nästa gång jag är i stan :)
 

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 367
Senast: Tilly_85
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 578
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
182
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp