Jultråden 2022

GardenAngel

Trådstartare
Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är flera som redan börjat julhandla.

Hur ser planerna ut framöver? Något speciellt som ska inhandlas/göras i år eller blir det same procedure as last year? Vad ser ni mest fram emot?

I år är jag bra sugen på en enkel julservis! Vi väntar vårt första barn precis innan jul och det hade ju varit kul med saker som följer med en hel uppväxt.
 
Jag jobbar med juldekor så har varit på det sedan augusti 😆

Hemma ska jag bananas i år modell Ett päron till farsa.

Har redan snurrat på en ljusslinga på ett dekorträd och börjat måla julgranskulor 🙈

PSX_20221024_135119.jpg
 
Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är flera som redan börjat julhandla.

Hur ser planerna ut framöver? Något speciellt som ska inhandlas/göras i år eller blir det same procedure as last year? Vad ser ni mest fram emot?

I år är jag bra sugen på en enkel julservis! Vi väntar vårt första barn precis innan jul och det hade ju varit kul med saker som följer med en hel uppväxt.

Denna dök upp i mitt flöde, tyckte den var superfin! Designhandel.se vet ingenting och kvalité osv. men den är på rea.

BB5D61DE-F3BC-4BF8-878C-B7ADAAC56DC0.png
 
Åh, jag längtar så till julen! Det blir vår första jul i vårt hus och vi pratade häromdagen om att köpa en ljusslinga till altanen och ha en gran utomhus på vårt berg. Sen måste vi naturligtvis köpa massa mer julpynt pga ökat vår boendeyta med 100 kvadrat sen förra julen 😅.
Men mest saknar jag mitt förra jobb där vi alltid julpyntade i november och ökade mängden för varje år till våra kollegors förskräckelse. På mitt nya jobb verkar det inte alls finnas någon pyntgrupp 😭.
 
Men kul att den här tråden dök upp - jag beslutade i går kväll att det var okej att börja lyssna på jullåtar nu. :angel: :love:
Har även köpt in säsongens första pepperkakor och börjat äta dom.

Tänker inte handla något nytt, men har en ambition om att orka pynta lite mera i år än vad jag gjort de sista åren - bor själv och har varit och nosat på utbrändhet några vintrar i rad, så det har inte blivit prioriterat att dra in en massa extra juldekorationer. Men älskar ljusslingor och adventsstakor osv., så det blir det oavsett! :heart
 
Tjoho, jag har undrat när den här tråden skulle dyka upp!

Min jul blir väldigt annorlunda och speciell i år och jag ska för första gången i mitt 31-åriga liv fira utanför Sveriges gränser 😱 Det är rätt knäppt egentligen att jag lyckats fira jul på exakt samma plats och exakt samma sätt alla dessa år, trots att jag bott utomlands i 11 år. Men någon gång ska väl plåstret rivas av tänker jag och det var faktiskt helt och hållet min idé. Jag kände redan förra året ett sug efter att testa att ha julen hemma hos oss, och när min bror sedan meddelade att han kommer att fira med sin frus familj 5h bort från mina föräldrar tog jag tillfället i akt och bjöd över nämnda föräldrar hit istället. Så eh, ja, det blir väl ungefär raka motsatsen till "same procedure as last year" på mitt håll :nailbiting:

Det ska bli jättemysigt, men jag känner mig också lite ängslig för att det inte ska bli "bra nog" - både för mig själv och andra. Inte för att det finns någon press utifrån på något sätt, absolut inte, men lite speciellt är det ändå att vara den som tar initiativ till och leder en helt ny tradition. Mina föräldrar har ju liksom också firat på samma plats och sätt de senaste 30+ åren... Vi har dock en väldigt bra relation, de älskar vårt hem och staden vi bor i och brukar ha vansinnigt trevligt när de är här alla andra tider på året, så jag gissar att det kommer att bli väldigt lyckat alltihop! :)
 
Tjoho, jag har undrat när den här tråden skulle dyka upp!

Min jul blir väldigt annorlunda och speciell i år och jag ska för första gången i mitt 31-åriga liv fira utanför Sveriges gränser 😱 Det är rätt knäppt egentligen att jag lyckats fira jul på exakt samma plats och exakt samma sätt alla dessa år, trots att jag bott utomlands i 11 år. Men någon gång ska väl plåstret rivas av tänker jag och det var faktiskt helt och hållet min idé. Jag kände redan förra året ett sug efter att testa att ha julen hemma hos oss, och när min bror sedan meddelade att han kommer att fira med sin frus familj 5h bort från mina föräldrar tog jag tillfället i akt och bjöd över nämnda föräldrar hit istället. Så eh, ja, det blir väl ungefär raka motsatsen till "same procedure as last year" på mitt håll :nailbiting:

Det ska bli jättemysigt, men jag känner mig också lite ängslig för att det inte ska bli "bra nog" - både för mig själv och andra. Inte för att det finns någon press utifrån på något sätt, absolut inte, men lite speciellt är det ändå att vara den som tar initiativ till och leder en helt ny tradition. Mina föräldrar har ju liksom också firat på samma plats och sätt de senaste 30+ åren... Vi har dock en väldigt bra relation, de älskar vårt hem och staden vi bor i och brukar ha vansinnigt trevligt när de är här alla andra tider på året, så jag gissar att det kommer att bli väldigt lyckat alltihop! :)
Detta innebär ju också att jag har en anledning att gå ännu mer all in med julpyntet i år så... Stay tuned ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 461
Senast: Lingon
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 939
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 501
Senast: Imna
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 028
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp