Juridik kunnig

Oavsett vad det är, får en stallägare betäcka någon annans sto bara för att den står där?
Men eftersom att det förmodligen ligger mycket mer i denna historian så går det inte att svara på vem som har rätt till vad.

Slår vad om att stallägaren säkerligen har ett svar på varför den gjort som den gjort.
 
Hej,
Om man lämnat sitt sto hos någon för att den bara ska ta hand om henne (ska gå i hage/lösdrift) och personen betäcker stoet utan ägarens godkännande eller ens vetskap är detta då straffbart?
Straffbart som i att man kan få böter eller fängelse tror jag inte. Det handlar mer om en civilrättslig tvist och ett eventuellt avtalsbrott.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
485
Senast: Funderarn
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 426
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 598
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 115
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp