Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på varför olika värktabletter funkar olika för olika personer. För mig funkar två Ipren bäst på nästan all värk. Även när andra säger att Treo funkar bäst, eller när andra säger att kombinerat funkar bäst. Eller när det står på förpackningen att mer än en tablett inte funkar bättre. Så funkar två Ipren bäst för mig.
 
Funderar på varför man dukar fram två kakbitar var, men bara äter en bit var. Jag hade gärna moffat i mig den andra biten också, men kände inte att det skulle vara god sed.
 
Funderar på varför man dukar fram två kakbitar var, men bara äter en bit var. Jag hade gärna moffat i mig den andra biten också, men kände inte att det skulle vara god sed.
Man ställer väl fram så för att visa att man är generös, tänker jag? Om jag hade varit värden hade jag sagt något i stil med "Ta gärna mer!". Men jag skulle också tycka att det var helt okej om gästen hade uttryckt att det var gott och frågat om det var okej att ta en bit till.
 
Man ställer väl fram så för att visa att man är generös, tänker jag? Om jag hade varit värden hade jag sagt något i stil med "Ta gärna mer!". Men jag skulle också tycka att det var helt okej om gästen hade uttryckt att det var gott och frågat om det var okej att ta en bit till.
Jag satt och väntade på den frasen, men den kom inte.
 
Eller tre kanske? Med tanke på att värden nog bara äter en bit.

Well ... Hade det varit sa gott att jag ville ha bit tva :angel: ar det stor risk att jag fragat om det var okay att ta bit tre ocksa:o

Jag satt och väntade på den frasen, men den kom inte.

Som vard ar det inte helt sakert att jag skulle kommit ihag att saga nagot, jag ar SUPER dalig pa att "truga" eftersom min mamma absolut alltid maste trugas och jag var en mycket motstravig dotter i manga sammanhang. :cautious:
 
Fast jag tycker nog att det är minst lika artigt att ge värden en komplimang för den goda kakan, och visa uppskattning genom att vilja ha en bit till? Jag blir i alla fall jätteglad om det jag sätter fram uppskattas!
Jo, hon fick komplimanger för kakan. Ville dock inte visa mig girig.
 
Funderar lite på om jag begick något slags etikettsbrott när jag besökte min vän på sjukhuset men inte hade någonting med mig.

Hon bryr sig nog inte alls om det, men det kanske ändå finns någon oskriven regel om att man ska ha med något.
 
Det här med säkerhetsfack/kassaskåp på hotell. Det får mig alltid att känna mig mer olustig än säker. De enda som ska ha möjlighet att komma in i mitt rum utom jag är ju personalen, och jag vill inte bo på hotell där personalen stjäl. Så varför finns det låsbara fack för?
 
Fast girig är man om man tar tre kakor i den situationen, inte två.

Darfor skulle jag ha fragat om bit nummer 3 :o

Det visste jag inte! Det var en oväntad koppling :down:

ADHD barn, kanske vuxna ocksa, kan ocksa fa tvart om resultat av caffeine...
Jag hade en elev nar jag jobbade med "special education" elever, en 9 aring som fick en Mountain Dew (den burk lask som hade mest caffeine) varje morgon och han kunde plotsligt bade sitta still och focusera pa lectionen. Ingen medicin behovdes!
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
4 944
Senast: Catsu
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 413
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
483
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag har ett hus som jag funderar på att flytta till permanent, det ligger i grannkommunen men också i ett annat län. Jag är för...
Svar
2
· Visningar
215
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp