Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ska inte fippla med mobilen när vi kör bil; det tar uppmärksamheten ifrån trafiken, en säkerhetsfråga. Fine. Men istället för att hålla kvar blicken på vägen och sträcka ut handen mot reglagen så ska vi nuförtiden fippla runt på en stor skärm i bilen med hundraelva undermenyer för att få på rumpvärmen, sänka fläkten och stänga av alla idiotiska "hjälpmedel" för att bilen ska gå att köra självständigt. Fipplande. Ologiskt. :cautious:
 
Om det är fel att jag säger att jag har luva på jackan och egentligen borde säga huva. Måste kanske googla. Men tänker fortsätta säga luva i vilket fall som helst.
 
Men Rödluvan har inte mössa.
Hon är helt klart ett undantag...det lät väl inte bra med Rödhuvan..... :D Sedan verkar det bero på vilken version det är. Om man googlar bilder på Rödluvan så finns det bilder där hon har på sig en cape med huva. Men sedan finns det bilder där hon har på sig något som är mer som hätta/mössa.....
 
Vem vet vad hon hade i original? Hätta, kanske?

Mycket troligt, tänker jag.

Det står så här på wikipedia:
"Sagan nedtecknades första gången 1697 av Charles Perrault med titeln Le Petit Chaperon rouge (Lilla rödhättan)". Där finns också en gammal bild från 1800-talet där Rödluvan har en typ av hätta på sig.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Funderar på om det finns forskning som visar att alla idiotiska aktivisters tilltag tillför något positivt? (Just nu miljö)
Ja det gör det! De allra flesta sociala förändringar har föregåtts av aktivisters kamp. Alltifrån rösträtt, djurrätt, barns rättigheter, åtta timmars arbetsdag, jag kan fortsätta länge.
Kan du nämna någon stor förändring som stärkt befolkningens rättigheter som INTE föregåtts av aktivistisk kamp?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
3 559
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 011
Senast: Bexzor
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
481
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag har ett hus som jag funderar på att flytta till permanent, det ligger i grannkommunen men också i ett annat län. Jag är för...
Svar
2
· Visningar
203
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp