Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Plantan

Trådstartare
... nånting precis vad som helst. Vad funderar du på? Det kan man skriva här. Och om nån har lust att fundera vidare på just din fundering, så är ju det kul! Annars kanske man blir inspirerad till att fundera på nåt helt annat, än vad man funderade på alldeles innan. Så tänkte jag, när jag funderat på saken. Nu måste jag fundera lite till.
 
Vad jag ska göra på semestern, har semester tidigare en period och senare en period än vad andra har vilket innebär att det kan vara svårt att få ihop det med vännerna.
 
Jag grubblar på hur många portioner soppa det kan behövas på torsdag. Jag ska koka den och anmälningstiden går ut på tisdag så jag vet antagligen inte förrän på onsd morgon. Allt måste köpas och förberedas en dag i förväg. Kommer det 20 eller 60 personer....

Och så funderar jag på hur jag ska hinna fixa trädgårdslandet. Avkomma med sambo har jättedåligt med tid att hjälpa mig lassa dynga de närmaste veckorna.
 
Jag grubblar på hur många portioner soppa det kan behövas på torsdag. Jag ska koka den och anmälningstiden går ut på tisdag så jag vet antagligen inte förrän på onsd morgon. Allt måste köpas och förberedas en dag i förväg. Kommer det 20 eller 60 personer....

Och så funderar jag på hur jag ska hinna fixa trädgårdslandet. Avkomma med sambo har jättedåligt med tid att hjälpa mig lassa dynga de närmaste veckorna.
Just nu funderar jag på vad det blir för soppa? Och vad är det för rolig tillställning där det kan komma så mycket folk!? :d
 
Jag har lyssnat på ett poddavsnitt om Darwin och funderar på att han verkar ha varit en ovanligt sympatisk och intressant person. Och så kom jag att tänka på en bok om viktoriansk kultur som jag läste för ett tag sen. I kapitlet om skägg berättades det att Darwins nanny började gråta när hon fick veta att han odlat skägg under sin resa på skeppet Beagle. Har för mig att Darwin hade komplex för sin veka, omanliga haka.
Japp, och så funderar jag på om jag nu eller om en timme ska gå ut i stallet och kolla till mitt sto som ska föla vilken dag som helst.
 
Alltså, jag funderar på vad det är för skillnad på skräckfilm och rysare. Jag ska inte se nån av dessa typer av filmer. Det är alldeles för läskigt för mig.

Vet inte vad den officiella skillnaden är, men personligen så tänker jag att rysare oftast är mera thrilleraktiga, det är mera spänning än skräck...typ.
 
Vad jag ska göra på semestern, har semester tidigare en period och senare en period än vad andra har vilket innebär att det kan vara svårt att få ihop det med vännerna.
Om jag var du och hade råd skulle jag åka på arrangerad ridresa utomlands! Hur kul som helst och man får nya kompisar där! Billigare men minst lika kul är att tex flyga till Dublin.
Kolla recensioner på olika ställen där de har ridturer och boka hemifrån innan.
Så skulle jag bo på hostel och träffa roliga människor från alla möjliga ställen! Eller så hemestrar jag, cyklar till badet, lyssnar på sommarpratare och äter ostkaka med hjortronsylt! Inte heller så dumt! H
Hur funderar du? Vad har du för idéer? :)
 
Funderar på hur jag ska lägga upp morgondagen och om jag kommer kunna somna innan 04 :grin:

Jag funderar också på vilken typ av orm jag vill ha när det "projektet" beger sig. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
301
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 485
Senast: Voeux
·
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
17 582
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp