Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inga vaxproppar. Svansen inte helt släppt men toppig över korset. Jag tror fölet kommer på onsdag 😊
Gå och lägg dig!

Alltså, jag vet inte om jag är typ världens mest avslappnade människa (normalt sett inte för jag kan vara väldigt neurotisk också), men jag kan verkligen inte förstå folk som fölvakar i typ en månad. Hur är det ens möjligt att utsätta sig för det? Visst har jag blivit överraskad någon gång att det satt igång tidigare än väntat, men på mina 43 st föl har jag bara missat ett och det stod torr och diade när jag anlände.
 
Gå och lägg dig!

Alltså, jag vet inte om jag är typ världens mest avslappnade människa (normalt sett inte för jag kan vara väldigt neurotisk också), men jag kan verkligen inte förstå folk som fölvakar i typ en månad. Hur är det ens möjligt att utsätta sig för det? Visst har jag blivit överraskad någon gång att det satt igång tidigare än väntat, men på mina 43 st föl har jag bara missat ett och det stod torr och diade när jag anlände.
Mitt stackars sto har dragit på sig en skada så här på sluttampen. Hon ska tempas flera gånger per dygn och svullnaden får inte bli värre. Det är så synd om henne och ett himla ståhej för mig.
 
Just nu funderar jag på vad det blir för soppa? Och vad är det för rolig tillställning där det kan komma så mycket folk!? :d
:)
Kommunen bjuder till öppet möte om landsbygdsutveckling, i vår lokal. Vi (jag) fixar potatis- och purjosoppa och fralla. En medlem bakar småkakor till kaffet. Kommunens kontaktperson föreslog After Eight till kaffet men det vägrar vi. Ska man vara på landsbygden ska det vara hembakt :D

Vinsten för vår förening är att vi får in lokalhyra och betalt för maten. Eftersom potatisen är skänkt av en potatisodlande medlem och jag bakat frallorna är det bara purjon och lite småsaker vi lägger ut för samtidigt som vi får betalt per portion. Vi kämpar med ekonomin. Föreningen är nystartad men el och övriga kostnader tickar på.
 
Just nu funderar jag på hur jag kan lösa det att slippa flytta på alla saker som står på nattduksbordet. Det finns ingen låda att lägga dom i.
Likadant står det grejer på byrån då det inte finns någon given plats för dom.
Tycker det är svårt att hitta plats till dom när jag inte bor här på heltid (än).
Så funderar mest på hur jag kan lösa det.
 
Dagens stora dilemma:
Ska jag städa och plocka i ordning, så det blir rent och snyggt?
Eller ska jag sätta mig och sy, vilket jag inte gjort på länge och verkligen behöver för själens skull?
 
Funderar på om det är dags att gå ut o fixa våra tre pallkrageodlingar. Jag ska ha en med ringblommor, väldigt low maintenance. Maken ska säkert odla något som kräver skötsel. Han kommer inte att sköta det. Men det är vårt projekt idag. Tar en timme att genomföra. Men många timmars fundering. Dricker kaffe medan jag funderar.
 
Nu funderar jag på om det är bara jag som inte kan rida barbacka med ett schabrak och resårgjord/täckesgjord? Innan jag hunnit runt stallknuten har alltihop kasat iväg över rumpan och ser ut en rynkad ballerinakjol på hästen Och så funderar jag på om jag kan rida idag för jag fick ridsår i rumpan när jag red barbacka. Å vad jag ska ha mellan skinkorna så det inte blir ännu värre skav...
 
Å så funderar jag på hur lång tid det tar för er att "göra stallet" eller "sysslorna" för en häst, utan att rida. Mocka box och hage, sopa lite, göra ren å fylla på vattenhinkar/baljor ute å inne. Packa o väga höpåsar å fixa kraft. Borsta/kratsa, plus det viktigaste av allt, (har jag glömt nåt?) klappa å gosa lite med hästen.
 
Funderar på hur jag ska orka sista tiden av den här terminen. Har känt mig trött hela våren men nu är det värre en någonsin. Räknar ned veckorna nu.
Nu måste du ju ändå se slutet i tunneln. Hur många föreläsningar är det kvar? Inlämningsuppgifter? Tentor?

Heja dig! Bit ihop och kör på det sista nu. Du kommer att vara såååå nöjd när det är färdigt.
 
Nu måste du ju ändå se slutet i tunneln. Hur många föreläsningar är det kvar? Inlämningsuppgifter? Tentor?

Heja dig! Bit ihop och kör på det sista nu. Du kommer att vara såååå nöjd när det är färdigt.
En del kvar på dessa fyra veckor 😅 Vi har dock inte haft så många tentor men istället stora och vi avslutar terminen med just en sådan 😴😴
 
Funderar just nu på om det finns någon i min ålder som aldrig har ätit risifrutti 🤔
Möjligtvis någon laktosallergiker eller mjölkproteinallergiker. Eller bara någon som inte gillar risgrynsgröt. Men majoriteten har nog ätit en. Frågan är hur många som ätit en mannafrutti?
 
Möjligtvis någon laktosallergiker eller mjölkproteinallergiker. Eller bara någon som inte gillar risgrynsgröt. Men majoriteten har nog ätit en. Frågan är hur många som ätit en mannafrutti?
Ja men precis. Bärry var nog ett vanligt alternativ också. Mannafrutti är det säkert färre som ätit.
 
Att jobba natt är som att duscha eller försöka somna. Så mycket märkligt som dyker upp. Funderar just nu på om det finns någon i min ålder som aldrig har ätit risifrutti 🤔

Jag har sett det i affaren nar jag var i Sverige ... men aldrig smakat en. Nu ar jag formodligen aldre an dig, om det spelar nagon roll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
303
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 485
Senast: Voeux
·
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
17 597
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp