Just nu funderar jag på...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på en serie, och en man gör sina morgonrutiner. Först dusch, sedan rakar han ansiktet och huvudet. Så nu undrar jag, gör folk verkligen det i den ordningen?

När min sambo rakar sig (ansikte och huvud) så gör han det före dusch, vilket jag tycker känns som den vettiga ordningen, för annars fastnar ju allt hår på den fuktiga huden.
 
Tittar på en serie, och en man gör sina morgonrutiner. Först dusch, sedan rakar han ansiktet och huvudet. Så nu undrar jag, gör folk verkligen det i den ordningen?

När min sambo rakar sig (ansikte och huvud) så gör han det före dusch, vilket jag tycker känns som den vettiga ordningen, för annars fastnar ju allt hår på den fuktiga huden.
Sambon rakar sig i duschen, under tiden.
 
Tittar på en serie, och en man gör sina morgonrutiner. Först dusch, sedan rakar han ansiktet och huvudet. Så nu undrar jag, gör folk verkligen det i den ordningen?

När min sambo rakar sig (ansikte och huvud) så gör han det före dusch, vilket jag tycker känns som den vettiga ordningen, för annars fastnar ju allt hår på den fuktiga huden.
Har ingen aning om vad som är rätt men en varm hud gör en bättre rakning så det är nog anledningen.
 
Tittar på en serie, och en man gör sina morgonrutiner. Först dusch, sedan rakar han ansiktet och huvudet. Så nu undrar jag, gör folk verkligen det i den ordningen?

När min sambo rakar sig (ansikte och huvud) så gör han det före dusch, vilket jag tycker känns som den vettiga ordningen, för annars fastnar ju allt hår på den fuktiga huden.
Min man rakar sig efter dusch för att huden är mer lättrakad då tycker han.
 
Tittar på en serie, och en man gör sina morgonrutiner. Först dusch, sedan rakar han ansiktet och huvudet. Så nu undrar jag, gör folk verkligen det i den ordningen?

När min sambo rakar sig (ansikte och huvud) så gör han det före dusch, vilket jag tycker känns som den vettiga ordningen, för annars fastnar ju allt hår på den fuktiga huden.
Rakning innan dusch, särskilt om en rakar huvudet.
 
@Malin_L @Luff jag hade en känsla av att det skulle kunna röra sig om något sådant. Själv tycker jag att det är svårare att raka efter dusch, jag tycker att håret blir för mjukt då, men det är ju på benen, och skägg är ju grövre.

@Nahar det tycker jag och känns som det rätta, men det verkar tydligen vara lite av en smaksak 😁
 
Jag har funderat lite då och då på det här den senaste tiden, och nu dök det upp igen. Min upplevelse är att bukefalosfolket har/ställer rätt höga förväntningar/krav på folk i allmänhet. Det hänger kanske ihop med att flera här också tycks ställa rätt höga krav på sig själva.

På bukefalos är jag en ganska dålig människa. I fysiska världen är jag en ganska bra människa, i alla fall helt okej godkänd. Vet inte vilket av det som är sant :cautious: .

Och jag undrar om någon fler fått samma uppfattning som jag.
 
Jag har Rheumatoid Arthritis och tar en spruta varannan vecka for att halla bort inflammation och smarta. Varje gang det ar dags for sprutan kanner jag av min RA ett par dagar innan, och nagon dag, ett par dagar, senare ar allt "fine" igen. Nu undrar jag sa varfor mitt mittfinger pa hoger hand (jag ar klart hogerhant) ar varst drabbat och helst vill peka rakt ut i flera dagar innan och efter mitt shot. :o :cautious: :rofl:
 
Jag funderar på om jag ska ta det regionala jobbet jag blivit erbjuden och gå ner drygt 15% i bruttolön, eller om jag ska avvakta och försöka hitta något annat…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
301
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 485
Senast: Voeux
·
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
17 582
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp