Juverinflamation?

L

linabergmer

Hejsan! Jag undrar vad som kännetäcknar det? Hur hästen beter sej o.s.v.? berätta allt ni vet!
 
Min häst fick juverinflammation vid 3 års ålder, vilket veterinären sa var ovanligt. Oftast kommer det senare och mest i samband med att de diar. Men min fick det iallafall och förklarades med att det säkert kommit bakterier eller smuts in utifrån. Hon blev väldigt svullen och varm runt juvret. Fick även feber. Men en pencillinkur hjälpte henne och det kom inte tillbaka. :)
 
okey, bra då vet jag lite, eftersom min häst just nu har skilts från sitt föl, o hon har mjölk kvar i juvret. så ville veta lite känne teckan för juverinflamation.-
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan alla Buke Har varit på återbesök idag med min häst där det har konstaterat att han har trasiga fibrer på gaffelbandet!! Nån som...
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Idaw83
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: Grazing
·
Hästvård Undrar lite med antibitmedel som man lägger på trä som hästen inte ska bita på står ju att man inte tål att få det i ögonen men hur är...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp