Juvertumörer

Nu har ytterligare en fundering väckts. Den här hunden har alltid varit lat. Aldrig bjudit in till bus, tar inga egna intiativ till rörelse riktigt, väldigt chill, och får inte en tiondel så många ryck som helsystern. Pigg på promenader, men inte så pigg som hon borde vara med de raserna som är i henne. Jag åkte in och kollade henne för 2-3 år sedan för att dubbelkolla att hon inte var sjuk. De hittade inget, vi provade metacam en vecka utan skillnad. Och veterinären bedömde att det nog var sån hon var bara.

Nu äter hon onsior och hon har aldrig varit såhär pigg i hela sitt liv. Det kan förstås bero på uppdämd energi, och att hon faktiskt inte får springa av sig än.

Men jag börjar såklart fundera nu. Hon har den konstigaste benställningen fram jag någonsin har sett på en hund. Så det vore ju inte superkonstigt om hon har någon förslitningsskada :/

Blir nog till att boka utredning för den biten igen när hon är frisk från detta.
Bild på framstället ?
 
Bild på framstället ?
Kan se om jag kan fixa bild senare. Hon ser ut lite som en bulldog i fronten. Armbågarna ut, men ändå verkar de ligga tätt intill när hon rör sig, för hon kan inte ha selar med spännen för långt ner.

Hon är ju väldigt rörlig, så jag vet inte riktigt hur jag ska få en rättvis bild av framstället 😅 Benen kan ju stå åt alla håll i olika situationer.

Hon är ju i grunden en hyfsat nätt hund, blandras med pudel, papillon och någon terrier, troligtvis JR.
 
Av det lilla jag ser så har hon lite utåtvinkade armbågar :) På en så pass lätt hund gör det nog ingen större skada. Detta förekommer hos vissa heeler. inte vackert, men det är sällan ens min tyngre ras får problem av det.
Det är ju bra!
Man kan ju inte korrigera hundar med att verka dem annorlunda eller sätta på andra skor så man är ju lite mer begränsad :p
Vi får se. Nu har hon varit lite lägre 2 dagar igen så kanske att det bara var uppdämd energi.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Igår när jag klämde igenom min vorsteh tik hittade jag en knöl i ena juvret mellan frambenen. Tänkte då att ja, men det är kanske en...
Svar
15
· Visningar
12 543
Senast: belladonnas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp