Bukefalos 28 år!

Kabel mellan TV --> dator

Modest

Trådstartare
Finns det någon sådan (och vad kallas den)?
Så att man t.ex kan titta på en film som ligger i datorn, fast på tv-skärmen?
Eller måste jag bränna över på skiva och titta i DVD:en?

:banana:
 
Sv: Kabel mellan TV --> dator

Hmm, det var lite svårt eftersom alla bilder hade "utgått".
 
Sv: Kabel mellan TV --> dator

det beror helt och hållet på vad det är för dator du har. vanligast är väl s-video, sen finns det vga, dvi, hdmi och lite andra halvmysko kabeltyper. men absolut vanligast är svideo. en 4polig kontakt, oftast gul, ser lite ut som muskabeln. finns i vivo variant också (video in-video out) och då har den 8 eller 9 poler istället, fortfarande gul. men för tv-ut funktionen så är det bara den 4poliga kabeln du behöver använda. den passar i båda standarderna.
 

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
345
Senast: lytesout95
·
IT & mobiler Jag är så oteknisk att jag tänkte att jag frågar här innan jag skämmer ut mig i nån butik. Min datorskärm gick sönder i förrförra...
2
Svar
23
· Visningar
1 726
Senast: Habina
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 208
Senast: __sofia__
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
540
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp