Käk och näsbensbrott

turbofling

Trådstartare
Varan katt ligger just nu pa operationsbordet och far sin brutna underkäke lagad, ev. är även näsbenet brutet.
Veterinären sa att bade käke och närben läker bra sa det är inget att oro sig för.

Är det ngn som haft en katt med dessa skador, har det läk bra? Hur snabbt har katten "varit sig själv" igen, hur har det fungerat med mat, när har katten kunnat börja ga ut igen osv...

Katten är en i övrigt stark och frisk 2,5 aring hankatt om det spelar ngn roll.
 
Varan katt ligger just nu pa operationsbordet och far sin brutna underkäke lagad, ev. är även näsbenet brutet.
Veterinären sa att bade käke och närben läker bra sa det är inget att oro sig för.

Är det ngn som haft en katt med dessa skador, har det läk bra? Hur snabbt har katten "varit sig själv" igen, hur har det fungerat med mat, när har katten kunnat börja ga ut igen osv...

Katten är en i övrigt stark och frisk 2,5 aring hankatt om det spelar ngn roll.
Grannkatten fick käken bruten och fick dra ett par tänder. De fixerade käken med metalltråd som fick sitta i 14(?) dar och efter en månad bedömdes käken vara så pass stabil att han kunde dra två tänder om jag inte minns helt fel. I början åt han konvalecentfoder, blötmat, men kunde sen övergå till vanligt blötfoder.

Tyvärr blev matte så pass dålig förra sommaren att hon fick läggas in och senare valde han att inte komma hem mer när hon blev så illa däran att hon inte kunde komma hem mer, annars brukade han alltid dyka upp när hon kom hem. Jag hoppas han hittade ett nytt hem istället för att bo kvar med sonen på gården. 😢
 
Varan katt ligger just nu pa operationsbordet och far sin brutna underkäke lagad, ev. är även näsbenet brutet.
Veterinären sa att bade käke och närben läker bra sa det är inget att oro sig för.

Är det ngn som haft en katt med dessa skador, har det läk bra? Hur snabbt har katten "varit sig själv" igen, hur har det fungerat med mat, när har katten kunnat börja ga ut igen osv...

Katten är en i övrigt stark och frisk 2,5 aring hankatt om det spelar ngn roll.
Min gamla katt bröt käken när hon blev påkörd. Dom fixerade den med ngn sorts plast och hon fick matas med sond i några veckor..... Det var bökigt och slabbigt men hon verkade ta det med ro. Hon hade andra skador också och var rätt illa däran men just käken läkte rätt fort vill jag minnas. Hon levde länge efter det och hade aldrig några problem med käken
 

Liknande trådar

Småbarn Min dotter (blir 3 ar i april) har varit utan blöja fran och till sen i somras och sen i höstas ngn gang helt utan hemma. Men hon...
Svar
12
· Visningar
2 093
Senast: turbofling
·
Katthälsa Min treåriga älskling Lotus har sedan 18 dagar tillbaka inte varit sig själv. Vi har varit till Djursjukhuset två gånger och samtalat...
Svar
9
· Visningar
3 062
Senast: Marty
·
Katthälsa För 1,5 vecka sen började varan katt (kasterad hankatt, blir 8 ar iar) fa ont i magen, han var gasig och verkade besvärad. Lite lös i...
Svar
15
· Visningar
1 798
Senast: Lavine
·
Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 153
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp