Känna barnets rörelser, obehag

Sporthorse

Trådstartare
Idag kände jag för första gången riktigt tydliga rörelser från barnet, alltså inte dom där första rörelserna som känns som ett pirr I magen utan nu hoppade och sparkade det i handflatan så både jag och även pappan kände dom tydligt. Är I vecka 22 nu och har tidigare inte känt så tydligt att det finns någon där inne iom att livmodern ligger i framkant.

Kändes lite väl tydliga rörelser, trodde dom skulle kännas mindre, så blev lite orolig. Är allt som det ska? Har mitt kvälls te 🍵 stört barnet?

Hur tydligt kände ni era barn i vecka 21,22?
 
Måste tillägga att det inte är obehagligt I sig, utan mer som i oväntat och lite läskigt med så kraftiga rörelser från ingenstans.
 
Troligen låg bebis med fötter utåt så ni lyckades pricka. Det kan vara supertydligt, på min syster såg man nästan som en fot som kom ut O_o
I vilken vecka var det så för din syster?

Ja, det har varit full rulle där inne nu mot kvällen. Känner fortfarande hur hon bökar. Hoppas allt är som det ska. Jag har druckit lite väl många kaffekoppar idag (4st och så flera koppar te 🍵) och tagit två Alvedon pga en kraftig huvudvärk som vägrar ge med sig sedan imorse.
 
Först senare. I början har de mer plats och då brukar det vara lite mer diffust beroende på
Hur man är byggd.

Jag är i v24 och även om jag oftast inte känner tydligt på utsidan kan jag ibland få rejäla smällar om jag tex böjer mig framåt fort.
 
Först senare. I början har de mer plats och då brukar det vara lite mer diffust beroende på
Hur man är byggd.

Jag är i v24 och även om jag oftast inte känner tydligt på utsidan kan jag ibland få rejäla smällar om jag tex böjer mig framåt fort.
Okej, men det är ingenting att oroa sig för hoppas jag?
Jag var trött när jag gick och la mig, men är klarvaken nu efter sparkarna.
Men det verkar ha lugnat sig igen.
 
Okej, men det är ingenting att oroa sig för hoppas jag?
Jag var trött när jag gick och la mig, men är klarvaken nu efter sparkarna.
Men det verkar ha lugnat sig igen.

Jag är också i vecka 22 och haft tydliga sparkar iaf 1.5 vecka. I förrgår kunde jag för första gången se rörelserna från utsidan och min sambo kände dem för 1.5 vecka sedan.
Tyckte det var obehagligt i början och stundtals fortfarande. Tror det är helt normalt.
 
Jag har också moderkaka i framvägg. Hade svårt att känna små rörelser i början, det jag kände var rejäla kickar runt v 20 nånstans tror jag. Ibland så hastigt att jag själv hoppade till :laugh:.
Tror inte du behöver vara orolig att nått är fel. Dock skulle jag om jag var du hålla mig till maxgränsen av rekommenderad dos av koffein :). Jag klarar mig inte heller helt utan kaffe, drog ner det väldigt i början av graviditeten men då fick jag migränliknande huvudvärk. Dricker nu 1-2 små koppar om dagen och är jag sugen på te så tar jag Roiboos som är koffeinfritt .
 
Både jag och sambon kände sparkar i vecka 22, jag har också moderkakan i framvägg :) Sen är dom så små och har fortfarande utrymme att snurra runt en hel del i den "åldern" så vissa dagar kände jag mycket och vissa dagar knappt något alls, helt beroende på vart bebis befann sig.
 
Min grabb var ju ganska stor och hela magen gick i vågor när han vände på sig. Sparkarna ner mot blåsan var lite "skoj" också. Det här saknade jag när han väl var född. När man bara kunde knuffa till magen så svarade han ibland.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 192
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 358
Senast: s957
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 683
Senast: WildHorse
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
19 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp