Känna kanten på livmodern

Energi

Trådstartare
Jag är världens nojigaste människa den här graviditeten. Är idag i vecka 15+0 och tycker inte att jag känner kanten på livmodern ännu. På morgonen/när jag är riktigt kissnödig så känns det hårt hela vägen till naveln men efter att jag kissat så är det helt mjukt.

Det är fjärde graviditeten men andra barnet, borde jag inte känna den rätt tydligt nu?när kände ni?
 
Jag har aldrig känt någon kant på livmodern. Har ingen aning om hur det ska kännas? 3e graviditeten, 2a barnet.
 
Jag känner ingen kant och är i vecka 21, har heller inte haft några egentliga graviditetssymtom förutom låga järnnivåer och en viss därav förklarlig trötthet :) såg en sprattlande bebbe på UL förra veckan och känner rörelser nu :love:
 
Enda gången jag har känt nån känt så tidigt är vid sammandragningar, då blir ju hela livmodern hård och avgränsad. Annars har jag aldrig känt förrän bebisen är större och känns av. Väntar 4e barnet.
 
Jag kände aldrig någon "kant", inte ens i vecka 40. Men när jag börjat närma mig halva graviditeten kunde jag känna att magen var hård istället för mjuk under naveln.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 728
Senast: Sootie
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: Takire
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 994
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 789
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp