Känner mig bra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår lyssnade jag på en inspelning från terapin. Passade på att göra det medans jag städade och diskade i köket. När jag väl var klar med det satte jag mig framför datorn men då fick jag stänga av. Kan helt enkelt inte sitta ner och lyssna, måste hålla mig sysselsatt under tiden annars blir stressen för hög. Jag klarade i alla fall av att lyssna på hela händelsen. Heja mig! Bra jobbat till mig :D

Så idag ringde min terapeut och jag berättade att jag lyssnat. Hon blev jätte glad. Nästa vecka har vi sista terapin innan jul. Sen får jag lite ledigt från den ända till den 9e januari. Kommer kännas märkligt.

Igår pratade jag lite med pappa. Vi hörs mest på Facebook. Ringer varandra via messenger. Vi pratade lite om min bror när min pappa säger att jag borde sänka stridsyxan :banghead: dvs inte vara så långsint. Så jag påtalade väl att nej, jag är inte arg eller vill föra någon slags krigsförklaring mot min bror men om jag bara fick prata med min bror om det och kanske får ett förlåt eller någon slags förklaring för det som hänt så kanske jag i framtiden kan släppa det. Men rädslan kommer nog alltid finnas kvar och den får vara där. Jag ska inte behöva gå runt med skuldkänslor över att jag inte vill ha någon fysisk kontakt med honom. Det räcker att prata via messenger just nu. Jag får tillräckligt med ångest över att hantera terapin och det som hänt.

Nog om det. I morgon ska jag och mannen på konsert. Barnet ska sova hos mormor. Så på lördag kommer jag troligtvis vara trött och bakis, men jag kommer nog ha roligt i morgon. Ska bli skönt att komma iväg.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 091
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet att många är trötta på mina skriverier och gnällande. Men ganska ofta är det berättigat, när man som funktionsnedsatt ÄR i...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp