Känsliga personuppgifter

Jag, eller en granne, drog in 1,9 miljoner 2018. (Det var inte jag). Jag har en ”Audi med 256 pigga hästar” (ja citat, det stämmer :p ).

I övrigt fanns det inte så mycket, de har inte uppdaterad info från bilregistret.

Det är onekligen en skitsmart affärsidé men de kunde skippat domarna och hållt sig till samma info som hitta.se osv.
 
Jo men i dessa stöldtider vill man ju inte att det ska skrikas ut över taknocken att jag har flera stöldbegärliga hundar,eller hade ska jag kanske skriva för nu står dom alla som dobbisar.

Har inte värderat om det är bra eller dåligt, såg en fråga om var info kom ifrån.
 
Det stör mig enormt att någon tydligen kollat upp min mamma enligt sidan. En äldre, ensam kvinna ... :mad:
Jag tror inte deras siffror att det gjorts sökningar behöver betyda att det är någon som direkt kollat just henne. Jag sökte på Förnamn Efternamn för att se mig själv pga denna tråd. Då får jag ett resultat med 40 st MiaMia i hela Sverige. Bums finns det sökningsstatistik på 40 pers som jag inte ens har tittat på.
 
I mitt fall tycker jag faktiskt att det är en aning upprörande. Jag tycker inte det känns helmysigt att det står att jag är åtalad i brottmål om en potentiell arbetsgivare, date, hästsäljare etc läser det eftersom det öht inte stämmer.
Nä, det fattar jag ju, det har du all rätt att känna dig upprörd över, det skulle jag också känna. Säger ju att jag tycker det är en tafflig sajt som inte har alla rätt, då är ju inte sajten i sig trovärdig. Men menar att det är offentliga uppgifter de publicerar.

Jag skulle gladeligen ta bort mig från alla adress-sajter som eniro, hitta.se, denna MrKoll, ratsit, etc. Om jag kunde.

Fattar inte hur det kan vara så kul att människor känner sig utsatta? Taskig människosyn tycker jag.
Nej jag tycker inte att det är kul att människor känner sig utsatta, sa jag det? Däremot ser jag visst hycklerimoral i att bli upprörd över offentliga uppgifters tillgänglighet samtidigt som vi lever i ett sociala medier-samhälle där många människor spiller ut hela sitt liv över tangentbordet. Det var ingen attack på vare sig dig personligen eller någon annan personligen, det är bara den typen av samhälle vi lever i idag.
 
Står det vem som är din sambo? Hade varit intressant för dig att veta!
Jadå, och jag förstår varför denna tvivelaktiga sida tror vi är sambos, Vi bor på samma gård=samma adress. Men i olika hus.. Men sättet de presenterar på "Namn flyttade in hos Farao för ett år sedan, yadayada"
 
Det var han som blev skjuten av polis när han började vifta med vapen efter ett trafikbråk i Halland häromveckan.
Jaha, jag har inte hört talas om vare sig Kalle eller den incidenten, trodde det var någon offentlig kändisperson eftersom han är på en topplista bland namn som Martin Timell, Bianca Ingrosso osv. Typ en influencer som man antas veta vem det är.
 
Både på ratsit och mr koll står bara två av mina döda hundar med födda 2004 och 2007. Vet inte om dom inte uppdaterar alla personer ?

Jag tror man måste meddela Jordbruksverket om att hunden är död. Min JRT står också med och han finns inte längre.
 
Nä, det fattar jag ju, det har du all rätt att känna dig upprörd över, det skulle jag också känna. Säger ju att jag tycker det är en tafflig sajt som inte har alla rätt, då är ju inte sajten i sig trovärdig. Men menar att det är offentliga uppgifter de publicerar.

Jag skulle gladeligen ta bort mig från alla adress-sajter som eniro, hitta.se, denna MrKoll, ratsit, etc. Om jag kunde.


Nej jag tycker inte att det är kul att människor känner sig utsatta, sa jag det? Däremot ser jag visst hycklerimoral i att bli upprörd över offentliga uppgifters tillgänglighet samtidigt som vi lever i ett sociala medier-samhälle där många människor spiller ut hela sitt liv över tangentbordet. Det var ingen attack på vare sig dig personligen eller någon annan personligen, det är bara den typen av samhälle vi lever i idag.
Jag känner många som inte spiller ut sitt liv överhuvudtaget, jag är en av dom. Har en sluten fb sida med bara vänner. Står ingenting offentligt på min sida inte ens var jag bor. Har inga andra sociala medier. Vissa är dock väldigt (för) offentliga det håller jag med om.
 
Jag känner många som inte spiller ut sitt liv överhuvudtaget, jag är en av dom. Har en sluten fb sida med bara vänner. Står ingenting offentligt på min sida inte ens var jag bor. Har inga andra sociala medier. Vissa är dock väldigt (för) offentliga det håller jag med om.

Det var ingen attack på vare sig dig personligen eller någon annan personligen, det är bara den typen av samhälle vi lever i idag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp