Känsliga personuppgifter

En annan sjuk sak- på varje person är som en liten bild av en tecknad gubbe/ kvinna etc. Det finns några olika. På vissa är en kvinna med en vit mössa med ett rött kors. Det är på mina grannar som jag vet är sjuksköterskor. Har de alltså tom avslöjat vilket yrke dessa har?
Är konfunderad.
De vet yrken - det var egentligen den enda information som fanns om mig.
 
Jag står inte som dömd utan som åtalad i brottmål.
Har dock kopplat in kusinen. 😉
Åtalad? Varför går de ner på den nivån? Blir man åtalad leder det ju antingen till friande eller fällande dom. Jösses vad konstigt.

Om jag var du hade jag gett dem hell för det där. Hade börjat med att kontakta den här personen. Det är han som driver skiten.

CCA56F59-CCC3-4742-8F2E-B7F4F0A93670.png
 
Illa.
Har du bott någon annanstans innan och det är den adressen den har kvar eller har den helt fel om din adress?

Funderar på hur gamla register den läser mot :confused:.
Har väl bott här i 8 år så.. och på tomten innan det blev lägenheter här så var det en matbutik. Inflyttningsdatumet tror jag stämmer på ett ungefär.
 
Har det inte med legitimationsyrken att göra? Vårdpersonal, lärare. Det finns väl rimligen registrerat någonstans, så att det är så sidor som denna kan snappa upp den infon?
Jo; det gäller säkert bara legitimationsyrken. Mitt yrke finns inte angivet, inte heller ett par andra jag tittade på som inte heller har sådana yrken.
 
Jag finns inte med alls. Men beror kanske på att jag är utflyttad ur sverige?

Men jag kan inte hitta mina förräldrar eller syskon heller
 
Åtalad? Varför går de ner på den nivån? Blir man åtalad leder det ju antingen till friande eller fällande dom. Jösses vad konstigt.

Om jag var du hade jag gett dem hell för det där. Hade börjat med att kontakta den här personen. Det är han som driver skiten.

Visa bifogad fil 28206
Jag har faktiskt pratat med den i alla avseenden användbara kusinen så vi ska grotta loss ikväll. 😊
 
Mr Koll hade ingen koll på att det finns två bolag registrerade på min adress eller att det finns en hund och två katter. Det hade Ratsit koll på dock. Till och med rasen hade ratsit koll på. Även mina fordon, vad jag har för mc och skoter. Skrämmande..

Ratsit har koll på att jag har en hund och vilken ras hon är, jag har två. Men inte att jag har fem katter som alla har sina chip registrerade
 
Bra sida fick just reda på att min fastighet är värd drygt 1.2 mille och att en av mina 648 grannar har 55 betalningsanmärkningar :eek: (det stod inte vem i alla fall)
Till skillnad från Ratsit så otade dom inte att jag har x antal hundar av en mycket stölbegärlig sort :up:

Det där med att ange antalet betalningsanmärkningar var riktigt snuskigt, vad har jag för glädje av att veta att någon i området har 47 stycken? Om hen nu har det, informationen på sidan verkar minst sagt opålitlig vilket var anledningen till att jag kände att jag var tvungen att kolla upp mig själv. Fanns dock lyckligtvis inga större konstigheter och inte mer fakta än vad som finns på andra sidor.

Vad jag ogillar med den här typen av sajter är att de mest bara leder till skvaller och spekulationer. Man kan se att grannar är dömda men för att få veta för vad(eller ens om det stämmer!) måste man betala och det är garanterat många som nöjer sig med att gissa.
I ett läge där man i stället vill kolla upp om en specifik person har begått brott eller har betalningsanmärkningar räcker det med att man har personnumret. Numer kan man använda det för att söka efter domar och målnummer på tingsrätternas hemsidor. För att få reda på betalningsanmärkningar och liknande kan man ringa Kronofogden.
 
Undrar om ens personnummer delas ut om man beställer en dom? Jag förekommer ju tydligen i domstolsärende som kan beställas lätt.
Åtalad? Varför går de ner på den nivån? Blir man åtalad leder det ju antingen till friande eller fällande dom. Jösses vad konstigt.

Om jag var du hade jag gett dem hell för det där. Hade börjat med att kontakta den här personen. Det är han som driver skiten.

Visa bifogad fil 28206
Jag förekommer i mål. Eventuellt handlar det om tvist eller stämning. Jag har en röd varningstriangel under mitt namn. Jag är inte heller dömd för något brott ☹
 
Jo; det gäller säkert bara legitimationsyrken. Mitt yrke finns inte angivet, inte heller ett par andra jag tittade på som inte heller har sådana yrken.
+ alla som funderat

Det står uttryckligen på sidan att de listar: "ekonomisk information, förekomster i brottmål, utbildade sjuksköterskor och läkare samt fordonsinnehav, legitimerade lärare och inkomster för grannskapen".

Så nu kan vi sluta spekulera i vilka yrken som de har med ;):D.
 
Jag gillar offentlighetsprincipen. Jag tycker att det är bra att många uppgifter om folk är tillgängliga. Problemet uppstår när man sammanställer information från många olika myndigheter. Nå, om det inte är ett problem så är det i alla fall diskutabelt. Viss information är känslig även isolerad, som om man är dömd för brott t ex. Jag tycker att det är ett jätteproblem när man både sammanställer informationen på det här sättet och gör den så lättillgänglig. Det kan på kort sikt leda till problem för enskilda personer och på lång sikt leda till minskad offentlighet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp