Känsliga personuppgifter

Känner att jag inte har så mycket att dölja även om just den sidan är ganska skum. Just sättet dom skriver på är inte så trevligt, som tex "Tyvärr vet vi inte hur stor lägenheten är", liksom jaha, det är väldigt lätt att ta reda på eller frågar dom runt bland grannar och bekanta om ens liv? Och "*** tillhör ett område där vi behövt använda ett större antal personer för att skapa den här texten." Alltså på riktigt, kan dom inte ens bemöda sig med att kolla upp mig på rätt ställen om dom nu så gärna vill spekulera om mitt liv.

Plus att det inte är mycket som stämmer faktiskt, varken lägenhet eller år. Men det här med brottsregistret om man nu har något där, varför skulle det vara svårt att få jobb pga att det står så på en sida? Jobben kollar väl ändå upp folk om dom har några anmärkningar. Sen tror jag inte att någon som tänker till lite förlitar sig på en sådan sida fullt ut.
 
Man kan ha, men behöver inte ha. Men att man ändrar vart posten ska gå påverkar inte folkbokföringsadressen. Och det är rimligen den som de har plockat när de säger att folk bor där och där.
Men här finns ju ingen 97-åring! Kanske påhittad av MrKoll, som inte verkar ha rätt på alla punkter.
 
Undrar om det är samma sak som för mig då, jag överklagade också mitt indragna körkort?
Men herregud, i mitt fall var det 95 eller 96!
Jag har ingen aning, som sagt, det här vet jag att jag haft en notering i Lexbase för, men det är ju för min del ingen big deal, många får väl liksom en fortkörningsbot en gång i livet så det är ju helt sanslöst om det ska följa med en? Hade nästan varit värt att betala och kolla upp bara för att, men jag vill samtidigt inte ge det här företaget pengar ...
 
Står även att jag och mannen bor ensamma på vårt SÄRSKILDA boende (fast vi bor tillsammans, i ett vanligt hus, senast jag kollade) och att yy (jag) är gift med sin make xx (hans namn)... Vilken tur att jag inte är gift med någon annans make :up: ... Vilken otroligt idiotisk sida.
 
Står även att jag och mannen bor ensamma på vårt SÄRSKILDA boende (fast vi bor tillsammans, i ett vanligt hus, senast jag kollade) och att yy (jag) är gift med sin make xx (hans namn)... Vilken tur att jag inte är gift med någon annans make :up: ... Vilken otroligt idiotisk sida.
Vad är ens ett särskilt boende?
 
Vad är ens ett särskilt boende?
Jag vet inte? I vår kommun kallar man boenden där människor med särskilda och behov och som behöver personal dygnet runt bor för särskilda boenden , men jag har inte kollat mer exakt vad som är ett särskilt boende enligt ordlistan (funktionsvarationer eller de s.k älderboendena tror jag går in som det i vår kommun) ... Men, det är säkert olika. Vi bor ju också i ett särsklit boende verkar det som :)

Men båda vi bor ensamma också enligt sidan, vi bor alltså inte med varandra. Fast vi bor på samma adress...
 
Jag vet inte? I vår kommun kallar man boenden där människor med särskilda och behov och som behöver personal dygnet runt bor för särskilda boenden , men jag har inte kollat mer exakt vad som är ett särskilt boende enligt ordlistan (funktionsvarationer eller de s.k älderboendena tror jag går in som det i vår kommun) ... Men, det är säkert olika. Vi bor ju också i ett särsklit boende verkar det som :)

Men båda vi bor ensamma också enligt sidan, vi bor alltså inte med varandra. Fast vi bor på samma adress...
Alltså.. man skulle kunna göra rätt roliga sketcher från exemplen här på sidan.
Om folk som upptäcker att de inte är vad de tror :D
 
Jag har ingen aning, som sagt, det här vet jag att jag haft en notering i Lexbase för, men det är ju för min del ingen big deal, många får väl liksom en fortkörningsbot en gång i livet så det är ju helt sanslöst om det ska följa med en? Hade nästan varit värt att betala och kolla upp bara för att, men jag vill samtidigt inte ge det här företaget pengar ...
Jag har haft fortkörningsböter, men var ren hos MrKoll. Men det är nog 10 år sedan nu.
 
Sidan visar mindre än tex merinfo gör. Stora skillnaden är att den verkar scanna av även lexbase och därmed ange om personen förekommer/förekommit i mål i domstol.

Det var inte jättekul att jobba på ett ställe med hög hotbild när ens ytterdörr pekas ut online. Det går fö inte att påverka eller få sidorna att ta bort informationen. Baksidan av internet milt sagt.
 
Jag har haft fortkörningsböter, men var ren hos MrKoll. Men det är nog 10 år sedan nu.
Överklagade du? Jag överklagade hela vägen upp till rätten, skulle tippa på att det är anledningen (mannen åkte också dit på fortkörning för ett par år sedan, det finns inte heller med, men han hade dock ett körkort från annat EUland då).
 
Överklagade du? Jag överklagade hela vägen upp till rätten, skulle tippa på att det är anledningen (mannen åkte också dit på fortkörning för ett par år sedan, det finns inte heller med, men han hade dock ett körkort från annat EUland då).

Ordningsbot som accepterats på plats dyker upp i registerutdrag. Men syns inte på sidan. Så troligen att du bestridit på plats och det hamnat i domstol som är skillnaden. Jag har också en fortkörningsbot men det dyker inte upp nånstans om jag inte begär registerutdrag
 
Ordningsbot som accepterats på plats dyker upp i registerutdrag. Men syns inte på sidan. Så troligen att du bestridit på plats och det hamnat i domstol som är skillnaden. Jag har också en fortkörningsbot men det dyker inte upp nånstans om jag inte begär registerutdrag
Nä, tror också det var det (var en fortkörningsbot i kamera, inte jag som körde men min bil den dagen på jobbet, så bara svälja och betala, surt, men lärde mig av det misstaget).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp