Känslor för "fel" person

Sv: Känslor för "fel" person

Nja, den dåliga magkänslan fanns där redan innan han började med varningslampsnacket...

Det förstod jag, men för mig - och säkert många andra - är det ju vad vi konkret har att gå på. :) Jag talade alltså om varför jag fick en dålig magkänsla av honom. Att du baserar det på mer än lite stotstilat snack tog jag för givet. :)
 
Sv: Känslor för "fel" person

Det förstod jag, men för mig - och säkert många andra - är det ju vad vi konkret har att gå på. :) Jag talade alltså om varför jag fick en dålig magkänsla av honom. Att du baserar det på mer än lite stotstilat snack tog jag för givet. :)

Ahaa, ja då hänger jag me :)
Träffade honom igår över en fika på stan. Han är jätterolig och lätt att prata med, men nja... Det är ändå nånting som inte känns helt bra.
 
Sv: Känslor för "fel" person

Ahaa, ja då hänger jag me :)
Träffade honom igår över en fika på stan. Han är jätterolig och lätt att prata med, men nja... Det är ändå nånting som inte känns helt bra.

Det är lite fascinerande tycker jag hur du öht kan tänka i termer "satsa på" eller "träffa igen" om det gäller folk som ger en dålig magkänsla. De människorna vill jag helst inte träffa igen och absolut inte på någon djupare nivå.

Varför tänker du ens på personen som ett möjligt ragg/dejt/pojkvän/kk/fortsatt kontakt om han avger dåliga vibbar?
 
Sv: Känslor för "fel" person

Nja, till viss del kanske. Men här är det lite annorlunda. De man minst anar använder det. Mina rumskompisar som är så pryda och ordentliga som man bara kan bli. 50-årig mamma i känd rikemansfamilj. Poliser. Listan kan göras lång.
Som igår. Jag hade tid hos min psykoterapeut och berättade om dessa båda killar. Han frågade vad det var för slags droger som B sålde. När jag berättade att det var marijuana började han skratta och i princip dumförklarade mig lite! "Haha, jamen det är väl inte så farligt?". Och min terapeut är en äldre herre i 60-årsåldern... Här är det lika vanligt att röka gräs som att dricka alkohol.
Och sådär är det i Sverige också. Det var ju inte alls så länge sedan en polis åkte dit för att han både använt och sålt kokain.

Du verkar ha en skev bild vilka det är som brukar droger i Sverige och hur läget ligger till. Det du beskriver är inte så ovanligt i Sverige heller, men många här har ändå en nolltolerans och vänjer sig inte såsom du gjort. De står på sig i sina åsikter.
 
Sv: Känslor för "fel" person

Jag undrar om du även är okej med tyngre droger? Eller är det "bara" gräs?
Jag har en sambo som varit nere i rökandet, och även tyngre saker som han som tur var inte fastnade i. Även min lillebror höll eller håller på med gräs. Det jag menar är, vad händer när gräset inte räcker? Vad blir nästa steg? Är du okej i det också? Om det nu blir en relation, vill säga. :)
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 302
Senast: cewe
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 029
Senast: hastflicka
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 706
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp