Kär i chefen, vad gör man?

Vi har inte samma gräns uppenbarligen så det spelar ingen roll vad jag skriver. Jag anser att den som ligger med en gift människa är lika mycket svin som den denna ligger med. Man är definitivt likställd denna. Bilaffärer och jobb skiter jag fullständigt att jämföra med i den frågan för jag anser inte att det är samma sak. Alls.

Och jag å andra sidan är för att INTE misshandla och slå sönder folk som egentligen inte har ett dugg att göra med mitt usla förhållande.

Där ser man hur olika människosyn en kan ha.
 
Och jag å andra sidan är för att INTE misshandla och slå sönder folk som egentligen inte har ett dugg att göra med mitt usla förhållande.

Där ser man hur olika människosyn en kan ha.
Absolut. Skit ska skit ha (men nej, jag hade väl inte gjort det heller om sanningen ska fram men det provocerar mig nåt sjukt med människor som ligger runt och inte tänker på konsekvenserna vare sig det handlar om att ”ojdå det blev en graviditet av det hela” eller såra andra människor djupt för att man vill ha det lite skönt och inte har en fungerande hjärna).
 
Vi har inte samma gräns uppenbarligen så det spelar ingen roll vad jag skriver. Jag anser att den som ligger med en gift människa är lika mycket svin som den denna ligger med. Man är definitivt likställd denna. Bilaffärer och jobb skiter jag fullständigt att jämföra med i den frågan för jag anser inte att det är samma sak. Alls.
Jag tänker inte att just vem man ligger med/förälskar sig i är avgörande för huruvida man är ett svin eller ej. Människor som är handgripliga mot andra människor är däremot helt utom kontroll och det är ju någon som samhället anser är straffbart tillskillnad från otrohet som inte är straffbart.
 
Absolut. Skit ska skit ha (men nej, jag hade väl inte gjort det heller om sanningen ska fram men det provocerar mig nåt sjukt med människor som ligger runt och inte tänker på konsekvenserna vare sig det handlar om att ”ojdå det blev en graviditet av det hela” eller såra andra människor djupt för att man vill ha det lite skönt och inte har en fungerande hjärna).
Du menar som större andel män som inte tar sitt eget ansvar och använder kondom?
 
Jag tänker inte att just vem man ligger med/förälskar sig i är avgörande för huruvida man är ett svin eller ej. Människor som är handgripliga mot andra människor är däremot helt utom kontroll och det är ju någon som samhället anser är straffbart tillskillnad från otrohet som inte är straffbart.
Man kan välja hur man agerar på sina känslor.
Du menar som större andel män som inte tar sitt eget ansvar och använder kondom?
Jag menar det jag skrev.
 
Tja, hade någon gått på min man som många tycker de kan göra här hade den personen inte varit hel efter det. Kan säkert finnas fler som mig (sen hade mannen givetvis blivit utkastad också). Jag tycker man ska vara försiktig med att förstöra andras relationer, det kan stå för mannen själv.
Men jösses. Du menar på allvar att du hade kunnat misshandla någon som låg med din man? Hade du misshandlat mannen ifråga också eller räcker det med att kasta ut honom?
Och vad krävs det för bevisläge för att du ska ta till nävarna eller dylikt? Behöver du ett erkännande/bildbevis/vittnesmål etc eller agerar du på misstankar?
 
Men jösses. Du menar på allvar att du hade kunnat misshandla någon som låg med din man? Hade du misshandlat mannen ifråga också eller räcker det med att kasta ut honom?
Och vad krävs det för bevisläge för att du ska ta till nävarna eller dylikt? Behöver du ett erkännande/bildbevis/vittnesmål etc eller agerar du på misstankar?
Jag skrev i och för sig sedan att jag i sanningens namn inte gjort det men jag hade definitivt tagit kontakt med dig. Har inget till övers alls för din och flera andras attityd här...
 
Man kan avstå från att ligga med gifta personer tills de gjort slut med den de lever med. Att du jämför de du ligger med partners med bilar säger väl det mesta att du inte ser dessa som människor.
Är det inte värre att dom har en känslomässig relation? Det är någonting som ingen kan styra och är mycket mera äkta än att bara ha sex med någon. Alltså om man tänker otrohet nu, det går inte att styra en annan persons känslor eller handlingar.
Jag skrev i och för sig sedan att jag i sanningens namn inte gjort det men jag hade definitivt tagit kontakt med dig. Har inget till övers alls för din och flera andras attityd här...
Men alltså vad hade det tjänat till att kontakta personen? Det är inte dens fel att eran relation inte höll.
 
Är det inte värre att dom har en känslomässig relation? Det är någonting som ingen kan styra och är mycket mera äkta än att bara ha sex med någon. Alltså om man tänker otrohet nu, det går inte att styra en annan persons känslor eller handlingar.

Men alltså vad hade det tjänat till att kontakta personen? Det är inte dens fel att eran relation inte höll.
För mig hade det ändå gjort skillnad. Och jo, det hade det. Mannen hade såklart åkt ut och setts som en ynkrygg om han inleder en relation utan att göra slut först. Där håller jag med.
Och jag har lika lite till övers för människor som inte begriper att skulden helt och hållet ligger på den otrogna partnern och inte på en utomstående part 🤷‍♀️
Ja. Vi har inte liknande syn på detta. Det var ingen nyhet för mig :grin:
 
För mig hade det ändå gjort skillnad. Och jo, det hade det. Mannen hade såklart åkt ut och setts som en ynkrygg om han inleder en relation utan att göra slut först. Där håller jag med.

Ja. Vi har inte liknande syn på detta. Det var ingen nyhet för mig :grin:

Den andra kan ju vara helt ovetandes om att personen den ligger med är gift eller har en annan relation. Är det fortfarande den personens fel då, och ska den personen då misshandlas?
 
Ja. Vi har inte liknande syn på detta. Det var ingen nyhet för mig :grin:
Nej, vi ser inte lika på det här heller.

Ärligt talat tycker jag att det är skitlöjligt att ens antyda att man vill skada någon på grund av en sådan anledning. Jag kan förstå om man öppet uttrycker att man vill banka skiten ur sin dotters våldtäktsman men jag kan inte förstå att man ens kan skriva att man vill misshandla någon som ens partner legat med.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 659
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 083
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
19 972
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Kommer ha MU-samtal i veckan och har en del saker jag vill ta upp. Men tycker det är svårt att formulera mig bra och få fram det jag...
Svar
1
· Visningar
1 017
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp