Kär i en kollega!

Smurfoff

Trådstartare
Jag hade lagt killar på hyllan efter jag träffade en psykopat/narcissist som jag bröt med i somras. Har jobbat väldigt mycket och grävt ner mig i jobbet. Jobbade på lager hela sommaren heltid har varit extra där innan. I ca 6-7 mån har jag hängt ihop med ett killgäng där och vi har haft så jäkla kul. Jag fastnade speciellt för en då vi hade så jäkla kul ihop. Men såg han bara som vän då han hade sambo. Jag märkte jag blev glad när vi jobbade ihop och lite besviken om han var sjuk osv. Vi hade varann på Facebook men vi skrev aldrig förutom jobb relaterade saker..

Så fick jag nytt jobb på heltid men hoppar in på helger ibland på lagret och då fick jag höra att denna kille blivit singel att hans tjej dumpat honom. Jag skrev ett sms till honom och fråga hur de var med honom. Sen har vi pratat konstant sen dess. I fredags frågade han mig när vi skulle dricka vin ihop då jag skojat om de många ggr på jobb.
jag är ute med några vänner och skriver om jag ska komma över. Vi har aldrig träffats utanför jobb innan. Vi sitter uppe hela natten och pratar, lyssnar på musik, kollar filmklipp vi har så otroligt mkt gemensamt. Slutar med att jag somnar i hans säng han bäddar ner mig och lägger sig bredvid och vi sover ihop hela natten. Jag kände mig verkligen sugen att kyssa honom men jag vågade inte.

har inte kunnat sluta tänka på honom sen dess. Jag är orolig att han bara ser mig som vän och jag har väll fått honom att tro de då jag pratar om andra killar jag dejtat osv. För vill inte se ska bli konstigt på jobb om han inte är intresserad tillbaka.

han letar efter egen lägenhet just nu och hans förhållande med henne var i 3 år. Känns dumt att han ska hoppa till mig. Han skrev i ett sms att hon har börjat prata med en annan kille att det var jobbigt för honom att bo där men han måste bo där tills han hittar eget.

jag skrev dagen efter när jag åkt hem att det var väldigt trevligt att ses utanför jobb , han svarade att Yeeeah de var riktigt trevligt.

Sen har vi mest bara smsat om lägenheter osv.

vi ska jobba ihop på söndag funderar på att fråga honom om vi ska samåka dit och hem för vill spendera lite extra tid med honom.

hur ska jag bete mig i detta? Han är mitt uppe i ett breakup
 
Nä han ser inte dig bara som en vän, det kan jag lova till 99,9%. Men om han inte gjorde nått försök till nått alls så kan han ju vara osäker på vad du tycker om honom. Särskilt om du pratar om andra killar.
 
Jo sant men vi har alltid pratat om mitt dejtingliv på rasterna och att jag ständigt klagar på att det inte finns någon normal kille därute för mig. Minns också att han sagt han tycker jag är en jättebra tjej och att det finns bra killar därute. Jag tror han är ganska osäker på sig själv. I mina ögon har han växt första gången jag träffade honom var jag inte alls attraherad av honom. Men sen vi blev nära vänner på jobbet har jag drömt om honom flera gånger osv och de pirrar när jag ser honom.
Nu frågade jag ju honom om vi skulle ses igen men att han svarade att vi kunde ses när han flyttat. Så blir jag lite sån varför kan vi inte ses ute på stan.
Så ska ge han space och se lite hur han är på jobb.
 
Nu frågade jag ju honom om vi skulle ses igen men att han svarade att vi kunde ses när han flyttat. Så blir jag lite sån varför kan vi inte ses ute på stan.
Så ska ge han space och se lite hur han är på jobb.

Kan väl mycket väl vara så att han är intresserad med vill få "iordning" allt efter sitt förra förhållande innan han kastar sig in i något nytt, så att ge honom lite space som du är inne på och låta honom landa och flytta ut i lugn och ro om det är det han säger att han vill är väl inte helt fel.
 
Jag vill ju mer få de lite bekräftat om han är intresserad. Vi skickade en bild på oss till en kollega på jobbet och skojjade. Så hon trodde vi hade en hemlig romans men jag sa till henne sen att de inte var så. 😬 för vill inte de ska börja snackas på jobb. Sen sa jag till honom inte smart att skicka till henne hon kommer sladdra för alla , så sa han pallar inte att alla kommer tro vi är gifta,

så ja jag får väll en hint att där finns intresse men samtidigt är jag osäker
 
Jag vill ju mer få de lite bekräftat om han är intresserad. Vi skickade en bild på oss till en kollega på jobbet och skojjade. Så hon trodde vi hade en hemlig romans men jag sa till henne sen att de inte var så. 😬 för vill inte de ska börja snackas på jobb. Sen sa jag till honom inte smart att skicka till henne hon kommer sladdra för alla , så sa han pallar inte att alla kommer tro vi är gifta,

så ja jag får väll en hint att där finns intresse men samtidigt är jag osäker

Intresse finns ju uppenbarligen från bägge sidor, men tajmingen är väl kanske inte den bästa mitt uppe i en separation. Jag hade låtit honom bestämma takten utan att lägga mig som road kill.
 
Vi träffades i lördags hemma hos mig och drack vin. Tillslut så kysstes vi efter många blickar och flörtande.. sen gick vi ut på stan tog lite shots och hamnar i säng 😩😅 Dock blev de inte helt fullbordat sex då han inte fick upp den.. vi pratade en hel del under kvällen han sa jag är en jättefin tjej Men att han känner han vill vara singel och fokusera på sig själv. Dagen efter var de lite stelt och jag körde honom hem. Skickade ett sms senare att det var trevligt och han skrev desamma. Sen skrev jag hoppas de inte blir konstigt mellan oss nu, att jag inte ställer några krav då jag vet han behöver vara själv. Han svarar att de inte behöver bli konstigt utan han vill fortsätta ses som vänner och umgås och ha kul ihop men att han behöver vara singel. Känner mig friendzonad... vi pratar fortfarande en del på sms varje dag men de är mest snack om hans lägenhet å grejer till den då jag hjälpt Honom ofantligt mycket med både att få lägenheten och inredning osv. Ska jag backa några steg och se om han hör av sig om att ses? Vi skriver inget flörtigt alls längre utan känns mer som vänskap.. förstörde de allt att vi hamna i säng? Jag råkade också vräka ur mig att jag har gillat honom sen vi började jobba ihop men jag backade för han hade tjej. Han sa han aldrig tänk på mig på de sättet då han hade tjej så får man inte de tankarna..
 
Att man hamnar i säng ihop behöver inte förstöra någonting.
Nu har han ju uttryckligen skrivit att han bara vill vara vänner och att han vill fokusera på sig själv, så uppenbarligen är han ju inte mer intresserad än så. För min del så hade intresset av eventuell vidareutveckling avstannat här, och jag hade absolut backat några steg för att ge space.
 
Vi träffades i lördags hemma hos mig och drack vin. Tillslut så kysstes vi efter många blickar och flörtande.. sen gick vi ut på stan tog lite shots och hamnar i säng 😩😅 Dock blev de inte helt fullbordat sex då han inte fick upp den.. vi pratade en hel del under kvällen han sa jag är en jättefin tjej Men att han känner han vill vara singel och fokusera på sig själv. Dagen efter var de lite stelt och jag körde honom hem. Skickade ett sms senare att det var trevligt och han skrev desamma. Sen skrev jag hoppas de inte blir konstigt mellan oss nu, att jag inte ställer några krav då jag vet han behöver vara själv. Han svarar att de inte behöver bli konstigt utan han vill fortsätta ses som vänner och umgås och ha kul ihop men att han behöver vara singel. Känner mig friendzonad... vi pratar fortfarande en del på sms varje dag men de är mest snack om hans lägenhet å grejer till den då jag hjälpt Honom ofantligt mycket med både att få lägenheten och inredning osv. Ska jag backa några steg och se om han hör av sig om att ses? Vi skriver inget flörtigt alls längre utan känns mer som vänskap.. förstörde de allt att vi hamna i säng? Jag råkade också vräka ur mig att jag har gillat honom sen vi började jobba ihop men jag backade för han hade tjej. Han sa han aldrig tänk på mig på de sättet då han hade tjej så får man inte de tankarna..

Jag tolkar dig som mer intresserad än vad han är. När man har sex spelar ingen roll för huruvida en relation utvecklas till något "seriöst" eller inte.

Om du gillar honom och vill ha mer än bara vänskapligt umgänge/friends with benefits så hade jag släppt honom.
 
Vi träffades i lördags hemma hos mig och drack vin. Tillslut så kysstes vi efter många blickar och flörtande.. sen gick vi ut på stan tog lite shots och hamnar i säng 😩😅 Dock blev de inte helt fullbordat sex då han inte fick upp den.. vi pratade en hel del under kvällen han sa jag är en jättefin tjej Men att han känner han vill vara singel och fokusera på sig själv. Dagen efter var de lite stelt och jag körde honom hem. Skickade ett sms senare att det var trevligt och han skrev desamma. Sen skrev jag hoppas de inte blir konstigt mellan oss nu, att jag inte ställer några krav då jag vet han behöver vara själv. Han svarar att de inte behöver bli konstigt utan han vill fortsätta ses som vänner och umgås och ha kul ihop men att han behöver vara singel. Känner mig friendzonad... vi pratar fortfarande en del på sms varje dag men de är mest snack om hans lägenhet å grejer till den då jag hjälpt Honom ofantligt mycket med både att få lägenheten och inredning osv. Ska jag backa några steg och se om han hör av sig om att ses? Vi skriver inget flörtigt alls längre utan känns mer som vänskap.. förstörde de allt att vi hamna i säng? Jag råkade också vräka ur mig att jag har gillat honom sen vi började jobba ihop men jag backade för han hade tjej. Han sa han aldrig tänk på mig på de sättet då han hade tjej så får man inte de tankarna..
Du förstörde nog inget eftersom det sannolikt inte fanns där från början. Men det är nog tyvärr vänner som är grejen. Om jag varit du hade jag distanserat mig och slickat mina sår. Att vara kompis med någon som man är förälskad i är bara plågsamt.
 
Han skrev nu att han inte ville de skulle bli konstigt mellan oss att man inte kan ligga och vara vänner, att han vill vi ska kunna umgås och ha kul som vänner. Fråga då om han ångrar de vi gjort och varför vi ens gjorde något ifrån första början. Då svara han att jag ska sluta tänka så mkt. Att det var hans eget val att jag verkligen inte tvingade hobon att göra något. Jag kommer ju inte kunna lådsas som att ingenting har hänt
 
Jag tror du hade vunnit mycket på att hålla tillbaka dina känslor lite. Det blir väldigt mycket allt eller inget med dig. Han var påväg ur en relation. Väldigt många i den sitsen hamnar i ett läge där de är så upptagna med sina egna känslor att det inte riktigt finns plats till att börja tolka in hur andra eventuellt hade kunnat tolka deras signaler. Har man blivit dumpad är det nog lite vård av sårade känslor att få känna sig attraktiv och det är lätt hänt att man gottar ner sig i känslan av att vara åtrådd utan att egentligen känna så tillbaka. Man kanske är kär i känslan men inte i personen så att säga.

Jag tror att du vet det egentligen, men att du kanske har ett ganska stort behov av bekräftelse och att få saker och ting "bestämt" fort. Är man intresserad av dig så ska man veta det omgående och sen ska man vara intresserad av en fast relation. Du kommer bara bli sårad om du fortsätter tänka så. Det är kanske hårt att skriva och ännu värre att läsa, men folk är i regel inte särskilt svartvita och för många har attraktion och kärlekskänslor inte något starkt samband. Killen kanske gillar dig och tycker att du är väldigt attraktiv, men det funkar ju inte för någon part om du är tokkär och han inte är det.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 904
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 360
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 331
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp