Kärcher fönstertvätt

Mirre

Trådstartare
Är det jag som bara är trög och inte fattar hur den används, eller är den bara rena skämtet? Fönstren blir ju fasen inte rena, snarare ännu skitigare och hur randiga som helst?
 
Handhavandet kan jag inte säga något om, men jag har hittills inte hört om någon som är nöjd med den. De som tycker den gör ett hyfsat jobb är de som normalt inte jobbar med fönsterskrapa utan spraymedel och duk.
 
Är det jag som bara är trög och inte fattar hur den används, eller är den bara rena skämtet? Fönstren blir ju fasen inte rena, snarare ännu skitigare och hur randiga som helst?

Jag tycker att den underlättar på så vis att den samlar upp vattnet när man skrapar. Det blir mindre söligt. Men man får gå över fönstret med en microfiberduk direkt efteråt ändå för att undvika ränder.
 
Jag använder den bara på insidan av fönstren, aldrig på utsidan. Är inte heller överdrivet imponerad av dem.
 
Alltså det enda som är bra är ju att den duger upp vattnet. Jag tvättar med svamp (mycket vatten och lite diskmedel)
 
Jag tycker att den underlättar på så vis att den samlar upp vattnet när man skrapar. Det blir mindre söligt. Men man får gå över fönstret med en microfiberduk direkt efteråt ändå för att undvika ränder.

Det gör jag, men jag får ändå snygga ränder. I år har jag därför inte tvättat fönstren över huvud taget men randigt eller inte - det blir faktiskt ännu värre, kan jag just nu konstatera. Solhelvete. :cautious:

Min mamma är mycket nöjd med sin Kärcher däremot.
 
Jag är inte heller nöjd med min, köpte den dock eftersom pappa var så nöjd men han är nog inte lika ”petig” som jag. Torkar alltid med en bakhandduk/kärlhandduk (kärt barn har många namn) det sista jag gör!
 
haha, jag som är hemskt dålig på att tvätta fönstren har varit nöjd med min. Om inte annat har den underlättat tillräckligt för att jag ska motivera mig att tvätta fönstren IBLAND i alla fall.
Har inte upplevt mycket ränder, någon enstaka men då har jag gnuggat bort den i efterhand.
 
Jag tycker själva ”skrapan med sug” fungerar rätt ok faktiskt. Men då använder jag svamp, vatten och diskmedel att först skrubba av fönstren med och inte den fåniga sprayflaskan som följde med maskinen.
 
Jag har fått bäst resultat när jag blandar fönsterputs och vatten i sprayflaskan, duschar av fönstret rejält och gnuggar med fönsterputsmojjen. Det måste till rätt mycket vätska för att få med sig skiten när man skrapar.
 
Jag är jättenöjd med min :up: Inga ränder ;)
Det enda "meckiga" är att ha ett papper till hands och ta upp det lilla våta som den inte når att suga upp allra längst ner på rutan.
Tips! Dra den inte för fort :idea:
 
Jag är skitnöjd med min.

Tror att knepet är att inte snåla på vätska? Är mabn för snål med det så blir det ju mest att man flyttar runt skiten, inte löser upp den.
Det blir i alla fall rejält smutsigt vatten i behållaren....;)
 
Jag är skitnöjd med min.

Tror att knepet är att inte snåla på vätska? Är mabn för snål med det så blir det ju mest att man flyttar runt skiten, inte löser upp den.
Det blir i alla fall rejält smutsigt vatten i behållaren....;)
Skriver under på det, det måste vara tillräckligt med vatten för att det ska bli bra. Mitt problem är mest att jag tycker att behållaren är i vägen så att jag får göra omtag med vattensugaren.
 
Jag är jättenöjd med min. Haft den i 4 år nu.
Det där med ränderna är mycket teknik i hur man håller maskinen mot fönstret. Vinkel och tryck. Jag torkar av själva sugskrapans blad med en trasa.
Inga ränder.
Med vanlig skrapa får jag aldrig till det!
 
Jag skrev en tråd om kärcher för kanske 1-2 år sedan då jag undrade hur man skulle lyckas utan ränder. Efter min tråd där jag fick flera tips gjorde jag nytt försök med samma resultat. Bland det sämsta köp jag gjort!

Jag var mycket skeptisk från början men folk (många!) hade gett den så bra betyg så tänkte att det nog fungerade. Den enda slutsats jag kunnat dra är att de som är nöjda inte kan vara lika noggranna som jag, alternativt inte har solljus direkt på. Ni är säkert några som kommer protestera nu men jag tror inte på det om jag inte ser det med egna ögon.
 
När min man använder den blir det perfekt och utan ränder. När jag använder den blir det ränder trots att jag gör precis lika (tycker jag iaf).
 

Liknande trådar

Hemmet Jag gillar att putsa fönster, men det blir aldrig perfekt. Det blir alltid nån rand eller nån fläck nånstans. Använder kärcher...
2
Svar
20
· Visningar
1 463
  • Artikel
Dagbok Vissa dagar är så jävla jävla jobbiga så en normal jobbig dag verkar som rena drömmen. Som idag är en sån dag som är SKIT jobbig och jag...
Svar
2
· Visningar
362
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 563
Senast: Mineur
·
Juridik & Ekonomi Jag har haft mitt sparande i min vanliga bank. Pengarna behöver vara tillgängliga för mig att plocka ut när som helst. Men tyvärr skenar...
2
Svar
22
· Visningar
2 055
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp