Bukefalos 28 år!

Kaffe + / -

corzette

Trådstartare
Jag är en tedrickare av STORA mått ... Har dessutom aldrig "lärt mej" dricka kaffe... Och har hört att det är koffein i Te med men jobbar nu på ny plats vilket ger att jag måste upp 04:30 på mornarna, nu är jag en vanemänniska så det är inte omöjligt MEN samtidigt en def kvällsmänniska = svårt att somna i tid på kvällarna = trött på dagen ..
(Jobbar som väktare = jobbar 7 dagar = upp tidigt, ledig 7 dagar = uppe senare än om jag jobbar)

Så frågan ... Om jag nu ska lära mej dricka kaffe finns det några fördelar / nackdelar med det ? Eller är det generellt bara onödigt ;)

Och nej dricker inte RedBull eller annan "piggelin dricka"... jag dricker normalt te eller saft (värsta fall bara rent vatten ;) )
 
Sv: Kaffe + / -

Om man har svårt att somna är det smart att skippa koffeinhaltiga drycker efter eftermiddagsfikat. Sömn är helt klart bättre för orken än koffein.

Själv blir jag tyvärr inte pigg av koffein, bara illamående och lite darrig om jag dricker för mycket kaffe. Och kissnödig, sjukt kissnödig.
 
Sv: Kaffe + / -

Jag hade nog sett över mina sovrutiner istället, eller ja rutiner över lag. Kaffe kommer inte ge dej några fördelar.
Själv dricker jag kaffe främst för att det är gott, och en otroligt social grej på mitt jobb. Är jag trött seg eller måste jobba länge blir koffeinet som redan finns i min vardag knappt märkbart ändå, reagerar inte speciellt mkt på det öht.
 
Sv: Kaffe + / -

Jag känner mig mycket piggare och gladare på förmiddagen om jag dricker en kopp kaffe när jag vaknar. Te funkar inte ens hälften så bra. Kaffe funkar hyfsat mot matkoma också :). Nackdelen är att det inte är så snällt mot magen och så ska man ju låta bli att dricka sent på kvällen om man är lättpåverkad av koffein.
 
Sv: Kaffe + / -