Kakeldekor

Lumos_Nox

Trådstartare
Någon som använt sig av sån vinyl kakeldekor för att täcka över befintligt kakel i kök?
Blir det bra eller ser det mest tacky ut? Inte sett hur nya moderna varianter upplevs.

Är så trött på mitt gräsliga bruna kakel i mitt annars vita/ljusgrå kök och funderade på om det kunde vara en smart lösning.
Har inte möjlighet att komma ut och klämma och känna på det så skulle vilja ha lite input innan jag beställer.

Står att det inte ska lämna rester vid borttagande, stämmer det i verkligheten?

Bor i hyresrätt.
 
Jag har inte haft själv, men vänner har haft och 1, det syns tydligt att det är plast, samt 2, de lämnade märken. Men det finns kanske bättre sorter än just den sorten de hade. De började också lossna ganska fort, klarade inte fukt, skvätt, städning.
Tack!
Ja det va det jag var rädd för. Är bara så löjligt trött på brunt! :laugh::wtf:
 
Någon som använt sig av sån vinyl kakeldekor för att täcka över befintligt kakel i kök?
Blir det bra eller ser det mest tacky ut? Inte sett hur nya moderna varianter upplevs.

Är så trött på mitt gräsliga bruna kakel i mitt annars vita/ljusgrå kök och funderade på om det kunde vara en smart lösning.
Har inte möjlighet att komma ut och klämma och känna på det så skulle vilja ha lite input innan jag beställer.

Står att det inte ska lämna rester vid borttagande, stämmer det i verkligheten?

Bor i hyresrätt.

Måla över med kakelfärg? :)
 
Måla över med kakelfärg? :)
Ja! Vi har haft nåt jäkla aprikosfärgat I köket. Nån tidigare ägare har målat över med vit kakelfärg och det sitter hur jäkla bra som helst.

Min kompis hade brunt klinker på golvet i badrummet. De målade över med vitt och det har hittills (några år) hållit hur bra som helst, trots att det är rätt stort slitage.
Screenshot_20210624-055156_Chrome.jpg
 
Jag hade rosa dekor i mitt kök 😁
Satt i fem år, inget lossnade, lämnade inga märken och fick ofta frågan om jag hade rosa kakel.
 
Någon som använt sig av sån vinyl kakeldekor för att täcka över befintligt kakel i kök?
Blir det bra eller ser det mest tacky ut? Inte sett hur nya moderna varianter upplevs.

Är så trött på mitt gräsliga bruna kakel i mitt annars vita/ljusgrå kök och funderade på om det kunde vara en smart lösning.
Har inte möjlighet att komma ut och klämma och känna på det så skulle vilja ha lite input innan jag beställer.

Står att det inte ska lämna rester vid borttagande, stämmer det i verkligheten?

Bor i hyresrätt.

Jag har använt det! Sånt utan klister. Jag tror att man bara sprayade på lite vatten och så fäste det. Det såg jättebra ut och en vän som själv kaklat om hemma hos sig blev mycket förvånad när jag sa att det bara var plast! Vi hade kakel av standardstorlek så vi köpte färdiga bitar.

Jag kan verkligen rekommendera det!

Men det fäster nog bara bra på helt släta kakelplattor. Jag kan tänka mig att det fäster sämre på plattor med struktur.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 652
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp