Bukefalos 28 år!

Kakelugnspanna efter ett par år...

S

Svanhild

Undrar om det finns fler här som värmer sitt hus med en kakelugnspanna? Vi satte in vår kakelugnspanna i början av feb 04 så vi har provkört ett tag nu. Jag vet vad vi här tycker o det berättar jag sen... vad tycker ni som oxå har denna värmekälla?
 
Sv: Kakelugnspanna efter ett par år...

Kan du inte berätta vad ni har för åsikter?

Vi är lite nyfikna på en sån som komplement till vår ved och pelletspanna som vi värmer huset med idag.

Vi har inte hört nån som vet nån om dom , så jag är glad att höra era åsikter om det är skräp eller bra grejer. :)
 
Sv: Kakelugnspanna efter ett par år...

Ja.. jag kan berätta men jag hade gärna hört fler åsikter först...

Vi är nöjda med den på ett sätt. Den är fin att se på. Alla som kommer imponeras av den o tycker den verkar smart MEN den har en del saker som retar oss rejält... minst en gång/år måste vi byta ut stenarna i eldningsutrymmet då alla spricker till 100 bitar. Vi har testat 3 olika material nu men alla spricker.

Sen en annan sak vi inte förrän nu börjar förstå är att den torkar luften för mycket på gott o ont. Jag kliar mig i ögonen nåt vansinnigt när jag är inne på kvällarna o det är varmt o väleldat. De på kakelugnspannan rådde oss att ta en kakelugn som suger luft inifrån huset, vi skulle valt en som suger luft utifrån har vi insett nu.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
1 076
Senast: nullo-modo
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 539
Senast: MML
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 749
Senast: Lobelia
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 222
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp