Kakla badrum

mars

Trådstartare
Vi skall kakla ett badrum. Det är långt och smalt. Vi har inte tänkt annat än att kaklet som är rektangulärt skulle ligga vågrätt. Nu va vi i en butik som tipsa oss att köpa rektangulära men sätta dem lodrätt, för att minska känslan av avlångt samt få en bättre känsla i höjd. Någon här som gjort så? Förstår ju att det kan ge ett trevligare intryck men skulle det se konstigt ut? Vi lär inte göra om det på många år så därför behöver det vara något som funkar i längden.
 
Vi skall kakla ett badrum. Det är långt och smalt. Vi har inte tänkt annat än att kaklet som är rektangulärt skulle ligga vågrätt. Nu va vi i en butik som tipsa oss att köpa rektangulära men sätta dem lodrätt, för att minska känslan av avlångt samt få en bättre känsla i höjd. Någon här som gjort så? Förstår ju att det kan ge ett trevligare intryck men skulle det se konstigt ut? Vi lär inte göra om det på många år så därför behöver det vara något som funkar i längden.
Det kan vara ursnyggt men min erfarenhet är att man blir mer beroende av vad man väljer för kakel och att det är snyggast om de ligger sida vid sida och inte omlott.
 
Vi skall kakla ett badrum. Det är långt och smalt. Vi har inte tänkt annat än att kaklet som är rektangulärt skulle ligga vågrätt. Nu va vi i en butik som tipsa oss att köpa rektangulära men sätta dem lodrätt, för att minska känslan av avlångt samt få en bättre känsla i höjd. Någon här som gjort så? Förstår ju att det kan ge ett trevligare intryck men skulle det se konstigt ut? Vi lär inte göra om det på många år så därför behöver det vara något som funkar i längden.
Stående kakel är trendigt nu som jag förstår det. Det finns mycket inspiration om du googlar. Jag tycker också att det är snyggast med helförband.
 
Vill du se exempel så testa att söka på t.ex. tiles wall metro vertical

2f4224aec41ab7403290a85876c279df.jpg
 
Vi skall kakla ett badrum. Det är långt och smalt. Vi har inte tänkt annat än att kaklet som är rektangulärt skulle ligga vågrätt. Nu va vi i en butik som tipsa oss att köpa rektangulära men sätta dem lodrätt, för att minska känslan av avlångt samt få en bättre känsla i höjd. Någon här som gjort så? Förstår ju att det kan ge ett trevligare intryck men skulle det se konstigt ut? Vi lär inte göra om det på många år så därför behöver det vara något som funkar i längden.
Kakla med stora plattor? 40x40?
 
Metro från golv till tak är för rörigt för mig redan innan man ställer dem på högkant och dessutom lägger dem omlott 🙈 Hoppas det inte är ditt badrum och att jag förolämpade dig nu 🤐 Men för mig är det där too much 🙉
Nä, mitt har plastmatta, planen är visserligen att renovera och kakla men med vitt 15x15-kakel :)

Jag tycker samma som du men tänkte att det är bättre TS själv får bedöma, så därför lade jag in bilden utan kommentar.
 
Senast ändrad:
Och jag gillar det. :p Smaken ar liksom baken ... osv. Tur vi inte alla tycker lika i allt.
Håller med dig, men ibland är folk inte så lättsamma gällande det här med att ha olika tycke och smak 😆

Dessutom är det ju så att även om man inte själv vill ha en viss typ av inredning, innebär det ju inte per automatik att man tycker det är fult hemma hos andra 🤪
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
875
Senast: cassiopeja
·
H
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig fullkomligt som en idiot som gjort tvärtemot det jag hållt stenhårt på tills för några dagar...
Svar
16
· Visningar
3 269
Senast: Hjalti
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 659
Senast: Mitra
·
T
  • Låst
Övr. Barn Det här har inte jag skrivit själv, utan en av mina elever har skrivit det, och jag har fått lov att återge det här: LEK MED TANKEN...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp