Kakor med choklad?

Red_Chili

Trådstartare
Finns det inte längre kakor med choklad, eller vad är grejen? Letar jag dåligt eller har mina närmsta butiker fått uselt sortiment?

Det jag vill ha är alltså något i stil med "Marabou Homestyle", alltså någon slags "cookies" som är choklad med chokladpluppar. Förut fanns det just så med homestyle-cookies, men nu är de som bortblåsta. Marylandkakor minns jag, men inte heller de verkar gå att hitta.

Har alla tröttnat på den typen av kakor så att butikerna slutat köpa in? Gör alla egna istället? Hur ska jag göra?

mvh
Desperat
 
Jag köpte maryland för nån vecka sedan, och Icas egna cookies med choklad i lördags. Du har kanske bara varit i fel affär? Himla konstigt att det inte finns nåt alls dock O_o
 
Finns det inte längre kakor med choklad, eller vad är grejen? Letar jag dåligt eller har mina närmsta butiker fått uselt sortiment?

Det jag vill ha är alltså något i stil med "Marabou Homestyle", alltså någon slags "cookies" som är choklad med chokladpluppar. Förut fanns det just så med homestyle-cookies, men nu är de som bortblåsta. Marylandkakor minns jag, men inte heller de verkar gå att hitta.

Har alla tröttnat på den typen av kakor så att butikerna slutat köpa in? Gör alla egna istället? Hur ska jag göra?

mvh
Desperat
Exakt vilka märken det var, det minns jag inte, men Willys hade massor med olika varianter häromdagen.
 
Finns det inte längre kakor med choklad, eller vad är grejen? Letar jag dåligt eller har mina närmsta butiker fått uselt sortiment?

Det jag vill ha är alltså något i stil med "Marabou Homestyle", alltså någon slags "cookies" som är choklad med chokladpluppar. Förut fanns det just så med homestyle-cookies, men nu är de som bortblåsta. Marylandkakor minns jag, men inte heller de verkar gå att hitta.

Har alla tröttnat på den typen av kakor så att butikerna slutat köpa in? Gör alla egna istället? Hur ska jag göra?

mvh
Desperat
Jag köpte Marabou daim igår, 90% säker på att det fanns Marabou med mjölkchoklad bredvid.
Men jag tycker det finns massor med märken med choklad?
Ica har av eget märke tex.
 
Det är nog dina närliggande butiker som har kasst sortiment, för chocolate chip hör ju för sjutton till de mest grundläggande kakor som finns. Varenda ställe jag handlat på nyligen har haft flera olika märken att välja på - Marabou, butikernas egna, och några till.
 
Dessa är svingoda! Och billiga! 😍
403069.jpg
 
Alltså, det finns kakor med chokladpluppar i, det är inga problem, problemet är att jag vill ha chokladkakor med choklad i, och det är där problemet kommer :D

För att förtydliga.
De här gillar jag (men hittar aldrig längre):
2016-04-19-1801_57165662e087c3583e65ff84.jpg


Kakor i den här stilen finns överallt, men duger inte pga chokladbrist:
Chocolate-Chip-Cookies-Recipe-735x735.jpg
 
Hmm måste titta nästa gång handlar (ica), kakor likt den undre bilden finns de massor vet jag i alla fall, men blev osäker på dom du menade.
 
Alltså, det finns kakor med chokladpluppar i, det är inga problem, problemet är att jag vill ha chokladkakor med choklad i, och det är där problemet kommer :D

För att förtydliga.
De här gillar jag (men hittar aldrig längre):
2016-04-19-1801_57165662e087c3583e65ff84.jpg


Kakor i den här stilen finns överallt, men duger inte pga chokladbrist:
Chocolate-Chip-Cookies-Recipe-735x735.jpg
Den marabou verkar inte finnas på ICA längre. Sambon kollade beställningslistan och den finns inte med där.
 
Kanske inte exakt vad du är ute efter, men Lidl har faktiskt extremt gooda "cookie"-liknande kakor med chokladfyllning. Annars är Icas (tror jag?) smörbakade kakor med chokladfyllning eller nougatfyllning väldigt goda. Men som sagt, det kanske är lite mer mjuk fyllning än vad du är ute efter.

Edit: nu läste jag hela tråden och tror att det är exakt vad du är ute efter! :D
 
Finns det inte längre kakor med choklad, eller vad är grejen? Letar jag dåligt eller har mina närmsta butiker fått uselt sortiment?

Det jag vill ha är alltså något i stil med "Marabou Homestyle", alltså någon slags "cookies" som är choklad med chokladpluppar. Förut fanns det just så med homestyle-cookies, men nu är de som bortblåsta. Marylandkakor minns jag, men inte heller de verkar gå att hitta.

Har alla tröttnat på den typen av kakor så att butikerna slutat köpa in? Gör alla egna istället? Hur ska jag göra?

mvh
Desperat
Finns Maryland på vår ICA.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 291
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·
Ridning Har hållit på med hästar i snart sexton år. Har alltid varit hästtjej by heart, men det här med att tävla och träna "seriöst" har aldrig...
Svar
4
· Visningar
1 641
Senast: holymary
·
Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 805
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp