Kakor som klarar frysning bra?

_Elly_

Trådstartare
Vill baka men verkar mest bli sugen på sånt som jag tror inte håller så bra i frysen:angel: Känns inte rimligt att äta upp allt själv för det kommer nog vara svårt att bjuda folk i dessa tider.

Bullar är inte min grej att göra och chokladbollar känns trist. Morotskaka skulle kunna fungera. Funderat på kanelbullesockerkaka :)
Släng in era bästa recept!
 
Småkakor klarar sig utmärkt.
Samma med sådant som är sockerkakebaserat. På kaféet där jag jobbade frös vi in våra kärleksmums och morotskakor i bitar. De tinades 30 sekunder i micron.

Jag har svårt att komma på bakverk som inte klarar frys? Mer än gräddtårta med frukt då ;)
 
Småkakor klarar sig utmärkt.
Samma med sådant som är sockerkakebaserat. På kaféet där jag jobbade frös vi in våra kärleksmums och morotskakor i bitar. De tinades 30 sekunder i micron.

Jag har svårt att komma på bakverk som inte klarar frys? Mer än gräddtårta med frukt då ;)
Går ju faktiskt att köpa fryst gräddtårta i matvaruaffärer 😅🙈
 
@Kristall10
@tanten
Jag vill ha muffins/kakor med diverse godisfluff typ:o:D Kan man frysa rulltårtor med philadelphiafyllning? Sånt som känns tveksamt.
Rulltårta är ok. *testat och godkänt*
Fryst cheesecake är ju gjord på philadelphia så jag ser inget skäl att rulltårta inte skulle funka?
"Godisfluff" har jag noll koll på. Kan du inte göra toppingen när du tar upp dem ur frysen?
 
@Kristall10
@tanten
Jag vill ha muffins/kakor med diverse godisfluff typ:o:D Kan man frysa rulltårtor med philadelphiafyllning? Sånt som känns tveksamt.
Såklart kan man det. Det enda jag ens kan komma på som jag inte skulle frysa är chokladbollar. Allt annat fryser jag. Även gräddtårtor går att frysa men garneringen blir inte riktigt lika fin om det är spritsad grädde ovanpå. De gräddtårtor man kan köpa är det gelatin i grädden för att den ska hålla sig fin när den tinar och det kan man såklart ha i om man vill. Har man inte det kan grädden bli rinnig.
 
Tänkte inte på att cheesecake är philadelphia haha. Till mitt försvar så har jag aldrig gjort en.
Problemet med att göra toppingen vid behov är att det kan vara svårt att vispa upp så små mängder och att jag helst vill ha allt färdigt att äta.

Ska göra chocolate chip cookies iaf :) Funderar vidare på andra småkakor, snittar var en bra ide.
 
Tänkte inte på att cheesecake är philadelphia haha. Till mitt försvar så har jag aldrig gjort en.
Problemet med att göra toppingen vid behov är att det kan vara svårt att vispa upp så små mängder och att jag helst vill ha allt färdigt att äta.

Ska göra chocolate chip cookies iaf :) Funderar vidare på andra småkakor, snittar var en bra ide.
Vad är det för topping du tänkt ha? De flesta är inga problem att frysa.
 
Vad är det för topping du tänkt ha? De flesta är inga problem att frysa.
Godisfluff så choklad/godis+grädde. Är det mellan en kaka kanske det kan gå men på muffins blir det nog inte alls bra tyvärr. Krångligt att förvara också så måste nog ändå köra på andra kakor :P
 
Godisfluff så choklad/godis+grädde. Är det mellan en kaka kanske det kan gå men på muffins blir det nog inte alls bra tyvärr. Krångligt att förvara också så måste nog ändå köra på andra kakor :P
Låter nice! Delar du med dig av receptet?
Men ja, infrysningen kan vara svår. Det gäller att ha bra burkar så det inte blir mos innan det har frusit.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 274
Senast: Exile
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 426
Senast: Lobelia
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 883
Senast: Görel
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 461
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp