kal fläck.

Z

zillyme

katten har fått en ganska stor kal fläck bakom ena örat. den är inte helt kal utan lite "fjunig"
nån som vet vad det kan vara? han verkar inte irriterad över det, och har inte kliat sig där eller nåt..
har inte råd med veterinär jut nu, så det vore bra om nån vet vad det kan vara för nåt..
 
Har hört att kala fläckar (runt öronen) kan vara en allergi pga av mat!
oftast fisk och skaldjur prova att ge någon annan mat ett tag den kanske går bort.
 
Precis så fick min katt i somras då han bodde hos kattvakt när vi var på semester. Och orsaken var foderallergi.

Kattvakten hade matat honom med Whiskas blötmat. Han blev bra när han fick sitt vanliga torrfoder. Vet ej vad du ger din katt för mat men jag rekomenderar att du använder antingen Royal Canin eller Hills foder och struntar i att ge billigt foder då risken för allergi är stor.
 
ok, hur får katter ringorm? finns det når mer tecken på det förutom kala fläckar vid öronen?
 
ringorm smittar som satan. om en hund med ringorm har kliat sig mot ett träd och din katt sedan kommer och stryker sig mot det så kan den få ringorm tex..

jag misstänker att min häst kanske har det... :(

men det är ju lätt att behandla men svårt att stoppa spridningen
 

Liknande trådar

Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: Livi
·
Katthälsa Vår katt, en kastrerad bondkatt på tre år, kom in för några veckor sedan med ett rejält blodöra. Helt opåverkad för övrigt vilket gjorde...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: kolja
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
885
Senast: Keb71
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp