Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Kalkfärg igen

S

Spirelli

På min påse stod inget om hur man blandar mne det är släckt kalk i säcken ialla fall. Någon vänlig själ som kan hjälpa oss vidare? Hörde nånstans att det ska kalkvattnas efteråt???

T

tysse

hej... blanda kalken med vatten tills det ser ut som välling... lanske en aning tjockare. då är den bra.
lycka till

Hej!

Hur du ska blanda beror på hur länge det ska sitta kvar. Var länge sedan jag blandade men har för mig att jag blandade 4-5:1 en del kalk och 4-5 delar vatten. Då blir det tunnare än välling men man stryker på minst fem gånger, ju fler gånger och tunnare ju bättre håller det. Gör du rätt håller det mer än tjugo år utan att förbättra.
Om du blandar själv så låt det stå 1-2 dagar innan du stryker på det.

Hälsar
Rolle på Österlen

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6461 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Har en vän som mått väldigt dåligt i sommar, depression, sjukskrivning, psyk osv. Nu har jag försökt få tag i honom i flera veckor utan...
2
Svar
32
· Visningar
2 885
Övr.Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 000
Relationer Jag är livrädd för kärleksrelationer. Samtidigt längtar jag väldigt mycket efter närhet. Hur gör man? Hur vågar man släppa någon nära...
Svar
4
· Visningar
1 008
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ingen tv, inget internet mer än 2 minuter i taget varannan timme och då är det Örebro Kommuns gäst-wifi med eget lösenord... hej hå vad...
Svar
0
· Visningar
406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd nr 24
  • Kastrering

Hästrelaterat

• Män och övergrepp i hästsporten
  • Föl 2021