Kalkfärg igen

S

Spirelli

På min påse stod inget om hur man blandar mne det är släckt kalk i säcken ialla fall. Någon vänlig själ som kan hjälpa oss vidare? Hörde nånstans att det ska kalkvattnas efteråt???
 
hej... blanda kalken med vatten tills det ser ut som välling... lanske en aning tjockare. då är den bra.
lycka till
 
Hej!

Hur du ska blanda beror på hur länge det ska sitta kvar. Var länge sedan jag blandade men har för mig att jag blandade 4-5:1 en del kalk och 4-5 delar vatten. Då blir det tunnare än välling men man stryker på minst fem gånger, ju fler gånger och tunnare ju bättre håller det. Gör du rätt håller det mer än tjugo år utan att förbättra.
Om du blandar själv så låt det stå 1-2 dagar innan du stryker på det.

Hälsar
Rolle på Österlen
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
1 998
Senast: manda
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
873
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 187
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp