Bukefalos 28 år!

Kalla tår!

H

Hannzo

Finns det något som hjälper mot kalla tår?
Frågar ej om ridskor eller stövlar.
Vet att det finns engångs tåvärmare på granngården.
Men finns det några andra knep eller tåvärmare som man kan använda flera gånger?
Jag fryser ALLTID om tårna!
 
Men Hanna då. :cool: Jag hade ju en tråd om de där uppvärmbara tåvärmarna förut! Det finns återanvändbara på Claes Ohlsson för ca 100 kr, de verkar bra, jag ska köpa dem när det blivit lite kallare ute! Jag fryser också jämt om tårna!! :cry:
 
Men fick aldrig något vettigt svar då.
Men är inte det handvärmare på Claes Ohlsons?
Isåfall ska jag också köpa dom.
Men du får köpa först så jag vet att dom funkar.. :cool:
 
Ett tips är att äta Magnesium. Det gör att man får bättre blodcirkulation i fingrar och tår etc. vilket ofta kan vara orsaken till att man fryser. Finns på naturapotek, bara att blanda ner i t.ex. yoghurt... :d
 
Använder själv sådana fodrade kappor som man sätter på stigbyglarna (från Börjes) Funkar jättebra i kombination med vinterridskor med extra socka i. Har även trästigbyglar (metallen leder kyla jättebra) på vintern.
 
Ha INTE bomullsstrumpor närmast huden! Investera i ett par strumpor i ullfrotté, de kostar en hundralapp men oj vilken skillnad... upptäckte det förra vintern och svor sedan över alla dessa år jag gjort helt fel (vanliga sockar innerst och sedan en massa raggsockor över dem..)
 
ha ha ha,lilla hanna,vad roligt.

jag fryser også om tårna,så jag kommer titta hit å se om du får bra tips. :D :angel:
 
:rofl: tidigt :rofl: :D

typ liknande intersportstrumpor ska man ha mot fossingarna, samma material för intersports strumpor e obekväma.
sen ovanpå ska man ha strumpor med ylle (helst jättemkt ylle i).
 
Hej Icebabe!

Mitt tips till dig är att köpa ett par rejäla kängor att ha när det är kallt. De ska vara så stora att du kan ha flera lager sockor på dig i dem, och sulor.

Se till att ha tjocka innersulor i ull i dessa kängor, och använd sedan tunnare sockor i ren ull närmast foten och lösare stickade raggsockor (så det samlas isolerande luft mellan maskorna) utanpå, gärna i flera lager. det är vikigt att skorna är tillräckligt stora, annars pressas sockorna ihop för mycket och det får plats mindre luft. Dessutom är det bra att kunna vicka på tårna om man t ex är ute och rider.

Se också till att alltid ha ett par extra med dig av de tunnare sockorna. Då kan du alltid byta till ett torrt par (fukt kyler). Förvara dem antingen t ex i sadelkammaren, eller innanför jackan så att de håller sig varma.
 
Jägarsockar tycker jag är suveräna. jag brukar ha ett par på "värmning" inne i sadelkammaren så jag kan byta efter ridningen. Det finns ju inget värre än att frysa om fötterna.

piggy
 
Ullfrote strumpor som någon sagt!
Sen har jag ett par gudomliga vinderskor med en löstagbar inne sko i ull.
Sen att byta stigbyglar. På vintern har jag plast i stället för metall. Stor skillnad! :bump:
Sen kan det vara bra att kunna byta strupor någon gång om man ska vara i stallet många timmar!
Jag tycker nästan fingrarna är värre än tårna! Några tips?
 
Du skall endast ha ullsokar på dig och kunna röra på tårna i skorna/stövlar/kängor. Även lägga in ullsulor eller Alusulor. Du kan även använda fleecesulor eller filtsula (pressad ull). Finns att köpa i vanlig skoaffär.

Jobbar i skoaffär så man lär sig lite......en sak till.....se till att du inte har syntetskor, då blir det kallt, helst skall du ha GoreTex eller vanliga skor men det skall vara av skinn!

Lycka till!

Kram Favina :bump:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 670
Senast: Buongusto
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 281
Senast: MJLee
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 215
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp