Krålus

Trådstartare
Om man skall flytta en kallax hylla som idag är monterad behöver man då montera isär hyllan?
 
Nej, varför det? Tänk bara på att den är av laminat som lätt får märken, dvs använd filtar omkring den och lastsäkra den väl. Eventuellt kan skruvarna behöva efterdras (det gäller alla möbler med skruvar).
Vissa påstog att den var för vinglig för att köra den hel. Jag påstod att kallax finns i 90 % av hemmen och flyttas varje dag. Vore konstigt om folk plockar i sär hyllor hela tiden.
 
Så länge du får in den i vad du flyttar med och eventuellt har bärhjälp går dom att flytta som dom är :) jag har nån gång fått lov att ta isär dom stora (typ 4x4 eller 5x5 fack) och det är inte superkul att få ihop dom igen även om det går.
 
Vissa påstog att den var för vinglig för att köra den hel. Jag påstod att kallax finns i 90 % av hemmen och flyttas varje dag. Vore konstigt om folk plockar i sär hyllor hela tiden.
Det kan ha varit ett något överdrivet påstående… Jag visste inte vad det var (men blev nyfiken så fick googla), har aldrig sett namnet (en flygplats för mig) och kan inte direkt minnas den från något hem jag besökt. Men den har säkert funnits någonstans.

Om man kan köra den med bra lastsäkring eller lägga mot golv, så bör det inte vara nåt problem att köra hel. Men lite filtar kan vara bra, laminat har en tendens att väldigt lätt bli transportskadat.
 
Jo att det finns olika storlekar det vet jag. Att det beror på om det får plats i fordonet det begriper jag. Det var om hyllan kunde flyttas utan att monteras ner pga instabilitet eller inte det handlade om. Någon trodde den var för vinglig för att flytta hel. Men kom på att Billys hylla är lika vinglig och flyttas två gånger så borde gå med denna med.
 
Det går fint att flytta på den men man bör vara lite försiktig för den är vinglig så man inte böjer den för mycket för då går de sönder
 

Liknande trådar

Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 392
Senast: cewe
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 455
Senast: Paddington
·
Hemmet Har plockat bort den eländiga pelaren på mitt pelartvättställ. Tanken är att ersätta den med ett sådant där förvaringsskåp som passar...
Svar
19
· Visningar
889
Senast: MiaMia
·
Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp