K

klassik

Jag har ett kallblod som e ett år och två månader. Vi har tänkt starta när hon är inkörd. Men jag undrar om premie lopp är nått som man måste starta sin häst i??????????? :confused:
 
Sv: kallblod

Premielopp är obligatoriskt för alla hästar som senare ska starta..
 
Sv: kallblod

Det är det inte alls! Premielopp är valfritt. Blir hästen godkänd får man en premie.

För att få starta måste hästen vara godkänd i ett kvallopp.
 
Sv: kallblod

Sorry allesammans! :o
Trodde det va obligatoriskt!
 
Sv: kallblod

Som några redan sagt så är det inte obligatoriskt med premie, men det kan vara ett bra mål att ha så man har något att se fram emot när man tränar. Jag tycker inte man ska ta ut någon häst i varken premie, kval eller starta om man inte känner att hästen är klar för det. Och kvala kan du ju göra utan att ha kört premie först.
 
Sv: kallblod

Blev lite nyfiken eftersom jag också har ett kallblod som är ett år och två månader drygt. Men vad menar du med att starta när hästen är inkörd? Ska du starta som tvååring?
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: linlar1
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 538
Senast: zarmino
·
Katthälsa Min devån Seven har tyvärr gått upp ordentligt i vikt. Hon är konstant hungrig och berättar det för alla. Eller mig då, eftersom jag är...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 758
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp