Kallblodshingstar??

M

marialof

Vart hittar jag en passande higst åt mitt sto? hon är en norskt kallblods travare med mycket steggbest blod. Det behöver inte vara någon topp hingst och insemination har man ju inte råd med.... Men jag vill ha en kallblodstravar hingst i allafall. Någon som har några bra tips??
 
Sv: Kallblodshingstar??

Köp kallblodskatalogen. Svårt att ge några tips när man inte vet vad det är för sto. Dom flesta kallbloden har Steggbest i stammen.
 
Sv: Kallblodshingstar??

Överby Stuteri, Östersund, har en hingst Slogum Björn.
Kostnad vid levande föl 8000+moms + veterinärkostanad och uppstallning.

Helt underbar hingst, snäll att hantera och mycket trevlig att ha att göra med. Lämnar väldigt fina avkommer.
 
Sv: Kallblodshingstar??

Vi fick hem en kbl hingstkatalog alldeles gratis, va sugen man blev på ett kbl travare :D Men är det bara vi som fick den hemskickad gratis hur som helst?
Ursäkta ja hoppa in lite såhär :)
 
Sv: Kallblodshingstar??

Har försökt att hitta hingstkatalogen utan framgång.. skit.. lutar åt att det inte blir någon betäckning.. jag som ville ha en ny travar kompis att köra sulkyn med sen. men, men det finns ju andra travare som söker hem, men det skulle ju ha varit roligast att ha en fölis efter gammeltanten.
 
Sv: Kallblodshingstar??

Vi fick hem en kbl hingstkatalog alldeles gratis, va sugen man blev på ett kbl travare :D Men är det bara vi som fick den hemskickad gratis hur som helst?
Ursäkta ja hoppa in lite såhär :)

du ser inga hingstar i östergötland i katalogen då?????
 
Sv: Kallblodshingstar??

Är det en häst du vill tävla i trav med du är ute efter eller är det bara en renrasig nordis utan papper?
 
Sv: Kallblodshingstar??

Är det en häst du vill tävla i trav med du är ute efter eller är det bara en renrasig nordis utan papper?

det är en häst jag kan ha att köra med hemma bara.. spelar ingen som hellst roll om inte hingsten har några papper, bara fölet blir renrasig kallblods travare så är jag helt nöjd!
 
Sv: Kallblodshingstar??

Självklart måste hingsten ha papper och vara godkänd för att avkomman ska kunna registreras hos STC.
 
Sv: Kallblodshingstar??

Vad tror ni om Troll Kevin som avelshingst? Jag är ju själv "helt borta" vad gäller kallblod och har bara sett en enda avkomma efter honom. Denna var iaf jäkligt snygg och travade kanonfint.
6000 kr vid levande föl tycker jag verkar vara ett lågt pris för hans tjänster.
 
Sv: Kallblodshingstar??

det är alltid lovande när modern lämnat flera bra hästar.. särskilt två kriterievinnare :) Men jag tycker själv att troll jahn är lite för gammalt för min smak.
 
Sv: Kallblodshingstar??

Troll Jahn har en del fina avkommor, men som farfar har det inte blivit så många bra springare. Undantag finns ju alltid.
 
Sv: Kallblodshingstar??

järvsöfaks har troll jahn som farfar.. :angel:

bara för att retas
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 217
Senast: WBanna
·
Utrustning Försöker hitta rätt sadelgjord till min lite känsliga ardenner, hade en ELT som satt bra, men tyvärr tyckte han att det rörde sig för...
2
Svar
20
· Visningar
1 136
Senast: kem
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 140
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 413
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp